-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egyre nő a Sina mikroblogon regisztráló nyugati sztárok száma – a színészeken, sportolókon kívül politikusokkal is mind gyakrabban találkozni a kínai közösségi oldalon.
A november végi hivatalos adatok szerint a 300 milliót is meghaladja a regisztrált mikroblog-használók száma Kínában. Ez azt jelenti, hogy csaknem minden ötödik kínai, a 485 millióra becsült internetező pedig csaknem kétharmada aktív a közösségi kommunikáció ezen csatornáin.
Aki számít, az fent van a Sinán” – mondják gyakran a kínai fiatalok, de a számok magukban is jól mutatják: a „kínai Twitter” immár a szociális élet, a mindennapok megkerülhetetlen részévé vált. A kelet-ázsiai ország két legnagyobb mikroblogja a Sina és a Tencent, s bár egyre élesebb a rivalizálás a két szolgáltató közt, a Sinának vitathatatlanul nagyobb szerep jut. Ennek oka, hogy versenytársánál egy évvel korábban, már 2009-ben elindult, ezen túl a sina.com-on blogot vezető kínai hírességeket – színészeket, sportolókat, írókat – is sikerült a mikroblogra átcsábítani, őket pedig rajongók milliói követték. Az elmúlt időszakban megszaporodott a nyugati hírességek száma is az egyelőre kizárólag kínai nyelvű Sinán, felismerve a mikroblog egyre nagyobb szerepét a kínai közéletben.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az ismert nyugati személyiségek közül legutóbb november elején, pekingi látogatása előtti napokban Christine Lagarde, a Nemzetközi Valutaalap (IMF) vezérigazgatója regisztrált a mikroblogon. Lagarde globális tárgyalásainak állomásairól jelentkezik angol nyelven, és egy hónap alatt szerzett már több mint 150 ezer követőt szerzett.
Szintén kínai látogatását megelőzően regisztrált az Európai Bizottság elnöke. Herman van Rompuy május óta kínai névvel, angolul közli gondolatait, naponta akár többször is, követőinek száma a 185 ezret közelíti. Szerepe hiánypótló is, az Európai Uniónak ugyanis nincs külön fiókja.
Los Angeles kínai származású, de az Egyesült Államokban született polgármestere, Ed Lee ugyancsak a Sina tagja, kihasználva, hogy a mikroblognak az Egyesült Államokban már több mint 450 ezer felhasználója van. Az amerikai hírességek táborát erősíti Bill Gates is, akinek már csaknem kétmillió kétszázezer követője van. A Microsoft egyik alapítójának bejegyzései főleg globális problémákról, szegénységet, betegséget, energiaügyeket illető kérdésekről szólnak. Már csaknem egy éve a Sina tagja Tom Cruise is, akit több mint hárommillió kínai rajongó követ. A sztár és csapata igen aktív, csaknem minden nap jelentkezik, az elmúlt hónapokban túlnyomórészt kínai nyelven.
A sportolók közül a már visszavonult brazil futball-zseni, Ronaldo a Sina felhasználója, akinek számos fotója és kínai nyelvű bejegyzései ellenére is csupán 2500 követője van. A teniszsztár Maria Sharapova ennél népszerűbb, mintegy 140 ezer rajongóval, igaz, kínai riválisának, Li Nanak több mint 3,2 millió követője van.
A sztárokon kívül egyre több cég is kihasználja a mikroblog közösségi szerepét. Az elmúlt hónapokban a Coca Cola, a Louis Vuitton, az Unilever, a Gucci, a Burberry, a Starbucks, a L'Oreal, a Nike sorra nyitotta meg felhasználói fiókját, hogy ezáltal is közelebb kerüljön a kínai vásárlókhoz. Hogy a külföldi vállalatokat segítse, a Sina nemrég bejelentette, nemsokára elindítja a mikroblog angol nyelvű verzióját. Az újítással nemcsak a vállalatok, de a nyugati hírességek száma is többszörösére nőhet majd.