-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: (Hátha ennyi idő után még elolvasod..) -29-ben ezt írtad: ".... mi a pontos kü...2024. 11. 23, 12:47 A nyitás tárgya
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Dél-Szlovákia gazdaságának kétnyelvűségét a józan ész indokolja. Egy mozgalom segíti a vállalkozásokat abban, hogy megtegyék, amit saját érdekükben kell megtenniük.
Dél-Szlovákiában a magyar nyelv sokkal kisebb szerepet játszik a gazdaságban, mint azt társadalmi jelentősége – azaz hogy a terület lakossága többségében magyar anyanyelvű – lehetővé tenné. A magyar nyelv csak szimbolikus mértékben jelenik meg még olyan területeken is, ahol minimális anyagi ráfordítást igényelne – írja az Új Szó.
Éppen ezért az Anyanyelvünkért Polgári Társulás elindította Az ügyfél nyelvén című projektjét: meggyőződésük szerint a kereskedőknek és szolgáltatóknak elsősorban az ügyfelek személyiségét kell figyelembe venniük, és ilyenkor az életkor, a nem vagy az ízlés mellett az anyanyelv is fontos tényező. Az ügyfél elégedettségét és komfortérzetét növeli, ha anyanyelvén kommunikálnak vele. A magyar nyelv használatának Dél-Szlovákiában tehát racionális alapja van.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Kiemelt figyelmet fordítanak a nagyobb üzletláncokra és a hasonló vállalkozásokra, az ő döntéseik nyomán ugyanis sok ügyfél élvezheti a kétnyelvű kiszolgálás előnyeit. A kampány elsődleges célja a vizuális kétnyelvűség, azaz hogy az üzleteken és az üzletekben azok a feliratok, melyekkel az ügyfél találkozhat, kétnyelvűek legyenek. A kétnyelvű vállalkozások pályázaton reklámfelületet nyerhetnek a magyar nyelvű médiákban.
A vállalkozásoknak segítenek is elkészíteni a megfelelő fordításokat: kétnyelvű nyelvhasználati útmutatót juttatnak el hozzájuk. Tizenhétezer „Beszélünk magyarul” feliratú matricát osztottak szét, hogy az üzletek jelezni tudják a magyar nyelv használatának lehetőségét. Ezen kívül több olyan matricacsomagot is fognak terjeszteni, melyben különböző figyelmeztető feliratok lesznek magyar nyelven. Az ilyen feliratokat az új törvények értelmében kötelező is elhelyezni olyan településeken, ahol a kisebbség aránya meghaladja a 20%-ot. A kampányt egyébként támogatja a szlovák kormány is.