-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A magyar nyelv érzékelhetőbb megjelenítése érdekében indít kampányt Szlovákiában az Anyanyelvünkért Polgári Társulás – közölte az MTI-vel a kampány ötletgazdája és a szervezet tagja Lancz Attila szerdán.
„Az ügyfél nyelvén” nevet viselő nyelvhasználati kampány célja, hogy ösztönözze az ország déli régióinak vállalkozóit arra, fordítsanak nagyobb figyelmet ügyfeleik anyanyelvére. A nyelvhasználati kampány elsősorban a kétnyelvűség vizuális megjelenítésére összpontosít. A gyakorlatban ez azt célozza, hogy az ügyféllel kapcsolatba kerülő feliratok – boltokban, vendéglőkben – jelenjenek meg két nyelven.
A szervezet a kampány idején a sajtóban egy olyan pályázatot jelentet meg, amellyel azokat a vállalkozásokat akarják megszólítani, amelyeket már korábban „kétnyelvűsítettek”. Ennek fejében – amolyan jutalomként – a cégek ingyenes médiafelületet nyerhetnek a szlovákiai magyar médiumokban.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az Anyanyelvünkért Polgári Társulás azoknak a vállalkozóknak is segíteni kíván, akiknél a kétnyelvű megjelenítést eddig az hátráltatta, hogy nem rendelkeztek megfelelő információkkal a magyar nyelv használatának lehetőségeiről. „E célból tízezer, külön a vállalkozók részére készített nyelvhasználati útmutatót juttatunk el a vállalkozóknak” – olvasható a szervezet az MTI–hez eljuttatott közleményében.
A polgári társulás 17 ezer „Beszélünk magyarul” matricát is szétoszt a vállalkozók között. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy a dél-szlovákiai vállalkozások jól látható helyen hozzák ügyfeleik tudomására, náluk adottak a magyar nyelv használatának feltételei. A szervezet olyan piktogramos matricákat is terjeszt majd, amelyek például a dohányzás tilalmára, lépcsőre, villamos berendezésre, robbanásveszélyre és hasonlókra figyelmeztetnek – szlovák és magyar nyelven. Az ilyen típusú feliratokat egyébként Dél-Szlovákia magyarlakta településein kötelező is lenne magyarul is megjelentetni.
A szervezet a nyelvhasználati kampány során megszólítja majd a Dél-Szlovákiában működő nagyobb üzletláncokat és egyéb vállalkozásokat is. „Őket azért részesítjük külön figyelemben, mert méretüknél fogva egyetlen, a kétnyelvűséget bevezető döntésükkel nagyszámú magyar ügyfél számára tehetik komfortosabbá a mindennapokat. A kétnyelvűsítést szolgáló matricákat, táblákat, útmutatót nekik is megküldjük, és bizakodva várjuk pozitív visszajelzésüket, konkrét lépéseiket” – áll az Anyanyelvünkért Polgári Társulás közleményében.