-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A hirdetéseket böngészve sokszor érdekes helyesírási hibákat is találhatunk...
Véletlenül keveredett hozzánk az alábbi termékre mutató link, de azért ha már így alakult, akkor megmutatjuk. Jó tanulság arra nézvést, hogy nem csak a magyar helyesírás nehéz!
A furcsa, sokszor a magyar helyesírás normáinak ellentmondó írásmódokat tartalmazó márkanevekről már többször írtunk. Az olyan nevek, mint a PowerPoint, az iPhone gondot okoznak. De abban kiegyezhetünk, hogy a márkanév mint tulajdonnév szent és sérthetetlen, úgy írjuk, ahogy a terméken van írva.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A Rönault master alak főleg azért vicces, mert a Renault [rönó] félig az ejtés, félig pedig az eredeti írásmód szerint van írva. A francia márkanévbe bekerülő ö betű különösen furcsa. A hirdetés további szövege is tartogat még további helyesírási érdekességeket; ezek megtalálását olvasóinkra bízzuk.
Továbbra is várjuk helyesírási megfigyeléseiket – lehetőleg fényképpel dokumentálva – a szerkesztőség e-mail címére!