-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Elkészült a két új oktatási törvény koncepciója, a szükséges politikai egyeztetések lezajlottak és legkorábban a jövő héten kerülhetnek a kormány, majd az Országgyűlés elé a tervezetek – jelentette be Hoffmann Rózsa a Nemzeti Tankönyvkiadó konferenciáján kedden a fővárosban.
Az oktatási államtitkár tájékoztatása szerint a változtatások így a következő tanévben életbe léphetnek. Hoffmann Rózsa elmondta: a kormányülés után országjárás kezdődik, amelynek keretében az érintettek megismerhetik a koncepciókat.
Az új, a köznevelés rendszerét szabályozó törvény kapcsán kiemelte: jelenleg túlszabályozottságban vergődik a közoktatás, ezért egy lazább, keretszabályozást szeretnének, és nagyobb döntési lehetőséget adnának a szakemberek kezébe.
Hoffmann Rózsa előadásában kiemelte: orvosolni kell azt a jelenséget, hogy a köznevelési rendszert eddig piacként értelmezték, szolgáltatásnak tekintették. „Mi közszolgálatnak tekintjük, amely az állam felelősségét hordja magán” – fogalmazott.
Hozzátette, hogy jelenleg tisztázatlan és nehezen értelmezhető az állam felelőssége és irányító szerepe is. Az intézmények fenntartásáról szólva azt mondta, az önkormányzati törvény koncepciója az új közoktatási törvénnyel összhangban az iskolák fenntartását az állam kezébe teszi. Ugyanakkor bizonyos paraméterek teljesülése esetén az önkormányzatok visszavehetnék a fenntartás jogát – jelezte az államtitkár, aki hangsúlyozta: állami kézbe kell venni a pedagógiai szolgáltatásokat, szakszolgáltatásokat is. Kitért arra is, hogy a szaktanácsadási rendszert szeretnék „feltámasztani”.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Hoffmann Rózsa az új közoktatási törvény koncepciójából kiemelte, hogy ezentúl a pedagógiai programokat, házirendet a tantestületek fogadnák el, és fenntartói jóváhagyásra nem lenne szükség. Ezek a jóváhagyások eddig rengeteg forrást vittek el a rendszerből – jegyezte meg, hozzátéve: azt szeretnék üzenni, hogy a pedagógusok szuverén szakemberek, akik döntéseiket felelősen hozzák meg.
A pedagógus életpályamodellről szólva azt mondta, hogy az várhatóan 2013. szeptemberétől léphet életbe. Újraértelmezik, és újraszabályozzák a pedagógusok munkáját – fejtette ki, hangsúlyozva: szó sincs tízezernyi pedagógus elbocsátásáról, és a kötelezően letanítandó órák számát sem emelik. A pedagógusok bérét a jelenlegi tervek szerint 2013. januárjától az állam közvetlenül fizetné, és ez garantált bér lesz.