-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hoffmann Rózsa szerint a pedagógusok jól fogadják a változásokat, megértik ennek szükségességét; a Nemzeti Erőforrás Minisztérium oktatásért felelős államtitkára a köznevelési törvény tervezetét ismertető országjáró körútjának eddigi tapasztalatait osztotta meg újságírókkal szombaton Kaposváron.
A tervezet a jövő héten a kormány elé, majd várhatóan novemberben a parlament elé kerül – közölte sajtótájékoztatóján az államtitkár.
Hoffmann Rózsa szerint természetes, hogy sok a kérdés, „bizonytalanság van sok tekintetben”, de mint mondta: a tervezetről rendezett fórumokon ezeket sikerül eloszlatniuk, „megnyugszanak a pedagógusok, látják, hogy az ő érdekükben, a gyerekek érdekében, és az ország fejlődése érdekében tervezzük a változásokat”.
Az államtitkár ismertetése szerint a nemzeti köznevelési törvény a mostani számokkal kifejezhető, mérhető rendszerrel szemben előtérbe állítja a nevelést, annak érdekében, hogy mindenki egységes nemzeti műveltséget kapjon, az oktatás tartalmát központilag határozzák meg, valamint egységes állami irányítást és ellenőrzést vezetnek be.
Az új törvényben kulcskérdés az esélyegyenlőség megteremtése, továbbá – a versenyképesség biztosításáért is – a tehetséggondozás – hangsúlyozta Hoffmann Rózsa, aki az új köznevelési rendszer „nagyon lényeges” változásaként említette a pedagógus-életpályamodellt, amely elmondása szerint nagyon sok újdonságot tartalmaz, és „amely azt szolgálja, hogy a pedagógusokat végre a magyar társadalom kellőképpen megbecsülje”. Vannak, akik az ehhez rendelt újfajta szemléletű munkaidőbeosztást „értetlenségből vagy szándékosan félremagyarázzák”, de ezeket a fórumokon sikerült tisztázni – tette hozzá az államtitkár.
Hoffmann Rózsa kitért arra is, hogy azoknak a „felröppenő” híreknek sincs semmiféle létjogosultságuk, amelyek a Kaposvári Egyetem létét megkérdőjeleznék. „Kaposvárott volt, van, és lesz egyetem mindaddig, amíg színvonalas képzést folytatnak, amíg erre van hallgatói igény” – közölte. „Nem áll szándékunkban, és a kormány egyetlen szereplőjének sem áll szándékában vidéken működő, jól működő egyetemeket vagy főiskolákat megszüntetni” – hangsúlyozta Hoffmann Rózsa. Hozzátette: természetesen rájuk is vonatkoznak majd a felsőoktatási törvény keretszámelosztásainak és finanszírozásának változásai.
Az államtitkár a Klebelsberg Kollégium szervezésében tartott hetedik pedagógiai konferencián több mint 300 pedagógust tájékoztatott az új nemzeti köznevelési rendszerről.