-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A 2011-12-es tanév a nagy változások, egyben a további változások előkészítésének éve lesz – mondta Hoffmann Rózsa hétfőn Salgótarjánban.
Az oktatásért felelős államtitkár a Nógrád megyei tanévnyitó konferencián kijelentette: ideje az iskolát visszahelyezni eredeti pozíciójába, és nyíltan kimondani, hogy az iskola a személyiséget formálja, azaz nevel.
Ezért az új közoktatási törvény már a nemzeti köznevelési rendszerről szóló törvény nevet fogja viselni, és azt üzenik vele az egész társadalomnak, hogy olyan értékrendet próbálnak közvetíteni, olyan pedagógiai munkát szeretnének látni az egész országban, amely az emberért van és az emberről szól – tette hozzá.
Hoffmann Rózsa a köznevelési rendszer örökölt problémái között sorolta, hogy tisztázatlan az állam szerepe, a döntést laikusok (szülők, diákok) kezébe tették, az értékalapú nevelést felváltotta az értékrelativizmus, sikertelenek voltak a felzárkóztatási programok, romlik az oktatás eredményessége, s hanyatlik a fiatalok teljesítménye.
Ezeket a problémákat szeretnék orvosolni - mondta.
Mint kifejtette, az új köznevelési törvényben közszolgálatnak, közszolgáltatásnak tekintik az oktatást és a nevelést. Az állam finanszírozza a közoktatást, és evidens joga lesz, hogy nagyobb szerepet kapjon az oktatási rendszerben. Az állam a közoktatási intézmények fenntartója, de a koncepció szerint az önkormányzatok – megfelelő paraméterek megléte esetén – átvehetik a fenntartást.
Hoffmann Rózsa közlése szerint az igazgatókat vélhetően az oktatási miniszter nevezi ki, ez a pozíció megbecsülését jelzi. A Nemzeti Alaptanterv – amelyben visszahozzák a kötelező tartalmakat – és a kerettanterv határozza meg, hogy mit tanítanak az iskolákban.
Az államtitkár úgy fogalmazott: ha az állam felelősséget visel a nemzeti köznevelési rendszerért, hogy egységes műveltséget kapjon egy gyerek Salgótarjánban, Pécsett vagy Záhonyban, akkor elő kell írni, hogy mi az, amit mindenképpen meg kell tanítani az iskolában.
Hoffmann Rózsa arról is említést tett, hogy az új Nemzeti Alaptantervet követően fel kell készülni majd egy új érettségi rendszerre is.