-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Már a moszkvai metró arculata sem a régi! Vagy mégis?
Ha egy állami tulajdonú vállalat arculata megváltozik, gyakran találkozhatunk a címbeli felkiáltással. Gyakran valóban indokolatlannak tűnnek a „ráncfelvarrások”, különösen, ha az eredmény nem meggyőző, és kiderül az is, hogy a projekten dolgozó formatervezők meglepően nagy összeget tehettek zsebre.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Most egy figyelemre méltó felvételre bukkantunk a Youtube-on. A videó azt mutatja be, hogyan változott az évek folyamán (1935 és 2014 között) a moszkvai metró logója.
Ha hihetünk a videónak, a logó szinte évről évre változott, ráadásul paraméterei ide-oda változtak: vonalai hol vastagabbá, hol vékonyabbá váltak; a terpesze is hol szélesebbre, hol keskenyebbre nyílt; talpát hol elvették, hol visszakapta. Hogy miért volt szükség a változtatásokra, az nem derül ki.
Az mindenesetre megnyugtató lehetett a moszkvaiak számára, hogy a gyakori változások nem jártak együtt a régi jelek cseréjével. Legalábbis 2013-ig, amikor elhatározták, hogy a metróhálózat egységes képet kap. A pénzt nem sajnálták, csupán „a stratégia kidolgozására” (bármit is jelentsen ez) 232 millió rubelt szántak (ez a jelenlegi árfolyamon kb. másfél milliárd forint). Az utasok körében végzett közvélemény-kutatás eredményeképpen megmaradt jelnek az M betű, ráadásul azt is elhatározták, hogy az állomások felett elhelyezett logók egész éjjel – az üzemszünet idején is – világítani fognak. Annak eldöntését, hogy az új logó mennyire új, kommentelőinkre és a moszkvai választópolgárokra bízzuk. Az eredeti logó tervezőjének neve nem ismert.