-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Nemzeti alaptantervet (Nat) nagy konszenzus övezi, egy ezerfős mintán alapuló közvélemény-kutatás során a válaszadók 90 százaléka igennel felelt az azzal kapcsolatos kérdésekre – mondta Hoffmann Rózsa, oktatásért felelős államtitkár szerdán a Borsod megyei Edelényben.
Az államtitkár a Szent Miklós görög katolikus általános iskolában tartott sajtótájékoztatón, amelyen jelen volt Demeter Zoltán fideszes országgyűlési képviselő és Orosz Atanáz, a Miskolci Apostoli Exarchátus püspöke is, az MTI kérdésére válaszolva kifejtette: már több mint két hónapja annak, hogy a Nat első változatát kitették a honlapra és arról társadalmi vitát kezdeményeztek. Aki akarta, már elolvasta, megnézte ezt az egyébként vaskos, nyomtatásban csaknem háromszáz oldalnyi anyagot – tette hozzá Hoffmann Rózsa.
Mint mondta, az anyag terjedelméből is adódik, hogy olykor abból ki-ki „csemegézve” ragad ki egy-egy részletet, pedig vitathatatlan, hogy azzal visszatértek a tartalmi szabályozáshoz, az új – a kormány által a múlt héten elfogadott – tantervet ugyanis a korszerűség, a modernség és a gyakorlati élettel való összehangolás jellemzi.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Rámutatott arra: miközben a Nat a szabadság terét kitágítja, gondoskodik arról, hogy rendezettségben, megfelelő oktatásban, nevelésben részesüljenek a tanulók. Értékalapú tanterv született, amely szakított az oktatásirányításban az értéksemleges megközelítéssel – fűzte hozzá. Közlése szerint az új Nat sokkal jobban fogja szolgálni az esélyegyenlőséget, és mindent tartalmaz, ami a XXI. században elvárás.
Hoffmann Rózsa arról is beszélt, hogy a hagyományos tantárgyak mellett újakat is tartalmaz az alaptanterv, ezek közül kiemelte a hit és erkölcstan vagy erkölcstan oktatását. Véleménye szerint a társadalom legnagyobb gondja, hogy felborult az értékrend, ennek helyreállítását is szolgálja a dokumentum.
Utalt arra: két éve kezdtek hozzá a kormánnyal a köznevelési, valamint a felsőoktatási rendszer megújításához. A köznevelési törvény kapcsán felhívta a figyelmet arra: az iskolának ezzel visszaadják az alapvető funkcióját, a gyerekek nevelését. Hozzátette: a nevelésnek mindig értékalapúnak kell lennie. Az új törvény legfontosabb célja, hogy segítse a megújulást, amelyre a társadalomnak szüksége van, s ehhez az iskola adhatja a leghatékonyabb segítséget.
Hoffmann Rózsa a sajtótájékoztatót követően előadást tartott az edelényi intézmény aulájában, amely telt házzal várta a szakpolitikust. Előadását összefoglalva az államtitkár azt mondta: a múltat, a jelent, a jövőt vázolta fel, megmutatta azon összefüggéseket, amelyek rávilágítanak például az egyházak történelmi szerepére, ezek egyébként ma már fenntartóként, működtetőként is jelen vannak a közoktatásban. Megjegyezte: épp ezért vonták be az egyház jeles képviselőit a munkába, hiszen nagy hiba lett volna, ha nélkülük fognak hozzá az iskolarendszer átalakításához.