-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Itt az alkalom, hogy az informatikusok lenyomják a bölcsészeket: emberi nyelvek helyett programnyelvekről lesz szó.
Nemrégiben mutattuk be a Nagy Nyelvi Játékot, melynek lényege az volt, hogy hangminták alapján kellett különböző természetes nyelveket felismernünk. Valljuk be, már ez is inkább nerdeknek szólt, de most elkészült a geekeknek szóló változat (a nerdekről és geekekről már írtunk). A Hello World Quizben (Helló világ kvíz), melyet bevallottan a Great Language Game inspirált, számítógépes programnyelveket kell felismernünk – természetesen a leírt kód, és nem hangfájlok alapján.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Különbség a két játék között, hogy míg a Nagy Nyelvi Játékban a szövegek tartalma különböző, addig a Helló világ kvízben minden bemutatott kód ugyanazt a feladatot hajtja végre: kiírja a képernyőre (illetve korábban más kijelzőkre) a Hello, world! (Helló, világ!) mondatot. Az ilyen programok általában arra szolgálnak, hogy a kezdők számára bemutassák a nyelv alapvető szintaktikai szabályait, azaz azokat a szabályokat, amelyek alapján a parancsokat „meg kell fogalmazni”, pontosabban meg kell formálni. E rövid programokból kiderül, mit kell egy program elején feltétlenül megadni, hogyan épül fel egy egyszerű programsor, hogyan kell egy programot lezárni. A programtípus valamikor a hatvanas-hetvenes évek fordulóján jelent meg a programozás-tankönyvekben, és napjainkban is szinte minden programozási tankönyv példái között egy ilyen típusú program az első.
A statisztikák szerint a játékban összesen 69 programnyelv kódja szerepel, ezek közül a legkönnyebben felismerhető a Lua (a játékosok az esetek 92,2%-ban felismerik), a legnehezebbnek viszont a Nemerle tűnik (az eseteknek csupán 68,9% százalékában ismerik fel). Felismerését bizonyára az is nehezíti, hogy kódja nagyon hasonló a C és a hozzá közel álló C++ vagy C# nyelvekéhez.
A játékot nehezíti, hogy a minták között nem csupán ma divatos programnyelvek kódjait találjuk, hanem olyan „klasszikusokét” is, mint a COBOL vagy az ALGOL – de találkozhatunk néhány vicces programnyelvből vett mintával is.