-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A „Mert kutatni mindenki szeret…” című pályázatban diákok készítettek anyagot olyan tudománynépszerűsítő fórumokról, amelyek nagy hatással vannak rájuk.
A NanoTudomány Nemzetközi Közössége – folytatva az elmúlt évek hagyományait – idén is pályázni hívta a középiskolásokat és az egyetemistákat. A felhívás azt a célt tűzte ki, hogy a pályaművek feltérképezzék a középiskolások és kezdő egyetemisták körében legkedveltebb tudománynépszerűsítő programokat, internetes portálokat, rendezvényeket. A benyújtott munkáknak egy-egy, a pályázó érdeklődési körére jelentős hatást gyakorló, pályaválasztását befolyásoló tudománynépszerűsítő – az iskolai tanórákhoz szorosan nem kötődő – programot, rendezvényt vagy weboldalt kellett bemutatnia.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A felkért szakmai zsűri értékelte a Kutatók a Neten 2014 alkalmából meghirdetett „Mert kutatni mindenki szeret…” című középiskolásoknak és egyetemistáknak kiírt tudománykommunikációs pályázatra érkezett műveket. Figyelembe véve a beküldött pályamunkák számát és azok tematikus eloszlását, az alábbi eredmény született:
Középiskolai kategóriában I. helyezést ért el Becse Ábris, a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium diákja (felkészítő tanára: Halász László), aki a Kutatók Éjszakája helyi rendezvényéről készült fotómontázzsal pályázott. A képpel és a csatolt írásával igyekezett visszaadni ennek a kiemelkedő napnak az iskola életére és a diákokra gyakorolt hatását.
A II. helyezett Fekete Regina, a hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium tanulója lett, aki esszéjében az MTA TTK MFA Nanoszerkezetek Kutatócsoportjának weboldalát mutatta be, felidézve az intézet által szervezett nyári kutatótáborban szerzett élményeit.
III. helyezett Boros Boglárka, a győri Kazinczy Ferenc Gimnázium és Kollégium diákja (felkészítő tanár: Lőrinczy Anna), pályaművében a helyi Mobilis Interaktív Kiállítási Központról írt, megosztva látogatásainak tapasztalatait.
Az egyetemisták kategóriájában a zsűri I. helyezésben részesítette Horváth Adélt, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának hallgatóját. Dolgozatában a Digital Humanities Awards rendezvényt mutatta be, rávilágítva, hogy mit nyújthatnak a bölcsészeti informatikában rejlő lehetőségek a tanároknak és kutatóknak.
A pályaműveket illetve azok részleteit az év során publikálják majd a kutatok.net tudománykommunikációs blogon. A nyertesek tudománynépszerűsítő könyvcsomagban részesülnek.