-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egy új vizsgálat szerint a brit oktatási rendszer nem fejleszti megfelelően a siket gyerekeket, és ezért vannak lemaradásban.
A brit oktatási rendszer hátrányba taszítja a siket diákokat – derült ki egy új kutatásból, amelyről a BBC számolt be nemrégiben.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A kutatók azt találták, hogy az általuk vizsgált siket gyerekek több mint fele olyan súlyos olvasási nehézségekkel küzd, mint halló diszlexiás társaik. Ennek az okát abban találták meg a szakértők, hogy a nincsen semmiféle speciális támogatás a siket diákok számára, amely az olvasásukat segítené.
A kutatást a City University London munkatársai végezték, és a Nuffield Foundation finanszírozta. A vizsgálatban két 10-11 éves gyerekekből álló diákcsoport eredményeit hasonlították össze; a diákokat az ország legkülönbözőbb területeiről válogatták össze. Az egyik csoport olyan siket gyerekekből állt, akik inkább beszéddel kommunikálnak és nem jelnyelvvel. A másik diákcsoport pedig halló diszlexiás diákból állt. A vizsgálatban összesen 79 siket gyerek vett részt, ami ennek a korosztálynak szignifikáns részét képezi Nagy-Britanniában. Ezek a gyerekek nehezen vagy sehogy sem tudják azonosítani a beszédhangokat, így a betűk felismerésével is nehézségeik adódnak.
A jelentés azt is megemlíti, hogy az olvasási nehézségekkel küzdő halló gyerekeket legtöbbször diszlexiásokként azonosítják, és így nekik igényeikhez mért speciális olvasási támogatás jár az iskolában. A siket gyerekeknek azonban – nehézségeik ellenére – nem jár semmiféle speciális, az igényeikhez mért olvasástámogatás. Így az oktatási rendszer hiányossága miatt kerülnek társaikhoz képest hátrányba.
A kutatás egyik vezetője, Dr. Rosalind Herman úgy nyilatkozott, hogy „túl sok siket gyereknek elégtelen az olvasási képessége. A siketek rossz olvasása azonban nem olyasmi, ami ellen ne lehetne tenni az iskolában. Egy speciális támogatási programmal orvosolni lehetne azokat a nehézségeket, amelyekkel a siket gyerekek küzdenek az olvasás terén.”
A jelentés tehát arra mutatott rá, hogy a brit oktatási rendszer elégtelenül működik a siketek fejlesztése terén: képtelen ugyanis a siket gyerekek speciális szükségleteire odafigyelni. Ugyanakkor az is kiderült, hogy a problémák és a hiányosságok azonosítása nem lehetetlen. Mindezek után a következő lépés mindenképp az kell, hogy legyen, hogy speciális, a siket, de hangzó nyelvet használó gyerekek speciális igényeire szabott olvasásfejlesztési módszereket és programokat dolgozzanak ki. Ha ez megvalósul, a siket gyerekek korai lemaradása megelőzhetővé válik.
Forrás