-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A diák nem puskázhat, a tanár viszont csalhat az értékelésnél? – A szigorú vizsgarendszer miatt a brit tanárok akár még csalni is képesek azért, hogy a diákjaik eredményei jobbak legyenek. Egy nemrég készült felmérésben őszintén vallanak arról, milyen nyomás nehezedik rájuk a társadalom részéről.
A brit tanárok több mint egyharmada elismeri, hogy képes lenne beleírni a diákjainak a dolgozatába annak érdekében, hogy azok jobb eredményeket érjenek el – derült ki egy felmérésből, amelynek az eredményeiről a The Guardian számolt be. A felmérés szerint a válaszadó tanárok mintegy 35 százaléka úgy érzi, hogy olyan nagy mértékű a nyomás, hogy a diákjaik minél jobban teljesítsenek, hogy akár csalnának is a jobb eredmények érdekében.
A felmérésben megkérdezett 512 tanár jó néhány elismert csalási esetről is beszámolt. Egy, a neve elhallgatását kérő franciatanár elismeri, hogy tanítás helyett inkább beleír a diákok dolgozataiba, hogy azok megüssék az elvárt szintet. „Csakis azért csinálom, mert nincs elég idő tanítani is, meg megíratni a kötelező dolgozatokat” – magyarázza bizonyítványát a tanárnő. Olyan általános iskolai tanítóval is készítettek interjút, aki az iskolavezető utasítására volt kénytelen manipulálni a diákjai eredményeit, hogy fennmaradjon az iskola fejlődésének a látszata, és hogy ezzel elkerüljék a Nagy-Britanniában működő állami tanfelügyelőség (az Ofsted) leminősítését.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Ugyanakkor a brit oktatási hivatal úgy nyilatkozott, hogy a szülők „mélyen fel lesznek háborodva”, ha a tanárok valóban manipulálják a diákok eredményeit. „Nincs bocsánat az ilyenfajta tanári csalásra. Ez ugyanis aláás számos más dolgot is: tönkreteszi a gyerekek nevelését és megszünteti a társadalomnak az oktatásba és a tanárokba vetett hitét” – nyilatkozta a hivatal képviselője. Hozzátette azt is, hogy a kemény vizsgarendszer célja nem más, mint hogy a szülők, az adófizető állampolgárok láthassák, mi zajlik az iskolákban.
A felmérésben megkérdezett tanárok 71 százaléka érezte úgy, hogy az elmúlt két évben nőtt a rájuk nehezedő nyomás. A válaszadók mintegy 88 százaléka számára jelent nyomást a vezetőtanáruk (felettesük), 51 százalék számára a tanfelügyelők, 50 százalék számára a szülők és csak körülbelül a harmaduk számára a kormány jelent nyomást.
A tanárok többsége ad különórákat, tart korrepetálást a tanítási idő után, 9 százalékuk pedig még a hétvégéit is hajlandó erre áldozni alkalmanként. Negyedük pedig ajándékokkal, jutalmakkal lelkesíti őket a jobb teljesítmény elérésére.