-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Nagy-Britanniában 500000 gyereknek nincs internet-hozzáférése. Felmérések azt mutatják, hogy ezek a diákok hátrányban vannak az iskolában.
Ha ma egy tizenéves gyerek leckét ír, nem számológéppel, függvénytáblázattal, szótárakkal rakja körbe magát, hanem egy számítógép előtt ül, amelyik rá van kötve az internetre. Ha valamit nem tud, a legegyszerűbb, ha azonnal rákeres a Google-ben. A diákok ma már – bizonyos életkor fölött – nem írnak kézzel... De mi a helyzet azokkal a diákokkal, akiknek nincs otthon számítógépük? Vagy ha a család az még van is, internet-előfizetésre már nem futja? – Ők minden bizonnyal elkezdenek lemaradni a többiektől...
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az Egyesült Királyságban 500000 gyerek oktatása válik mind nehezebbé amiatt, hogy nincs otthon internet-hozzáférésük. Ennek a veszélynek leginkább a legszegényebb gyerekek vannak kitéve. Ez egy, az oktatási esélyegyenlőségért küzdő csoport, a Mind the Gap felméréséből derült ki – írja a BBC.
A Mind the gap elnevezés igen szellemes. A londoni metróhálózatban igen gyakran látható felirat arra figyelmeztet, hogy nézzünk a lábunk elé, hogy figyeljünk oda metrókocsi és a peron közötti résre. A Mind the gap szó szerint azt jelenti, hogy ’Figyeljen a résre!’. A szervezet elnevezésében a gap az egyes társadalmi csoportokat elválasztó szakadékra utal. Erre sem árt ügyelni...
A brit iskolák többségében ma már olyan házi feladatokat adnak, amelyekhez a diákoknak használniuk kell az internetet – legyen szó önálló ismeretszerzésről, kutatómunkáról, ismétlésről vagy gyakorlásról. A Mind the Gap csoport célja az, hogy minél több céget és magánszemélyt győzzön meg arról, hogy támogassák a szegény gyerekek internet-hozzáférésének a megteremtését. A csoport egy éven belül 100000 diák számára akarja biztosítani az internetelérést.
A csoport célja, hogy úgynevezett digitálisan inkluzív iskolákat hozzanak létre; ezekben minden tanuló otthon és az iskolában is online tud tanulni: mindenkinek megvannak az ehhez szükséges eszközei. A szakértők szerint egyértelmű, hogy ma már a tanuláshoz, a projektfeladatok elvégzéséhez és a gyakorláshoz is elengedhetetlen az internet, nem beszélve a helyesírás-ellenőrzésről és a különböző matematikai eszközök használatáról. De nem csupán ennyiről van szó: az a gyerek, aki nem tagja egy közösségi oldalnak sem, komoly tapasztalatokat veszít, és lemarad a többség mögött.
A Nagy-Britanniában végzett kutatások azt mutatják, hogy a szegénység akadályozza az iskolai előmenetelt. A brit oktatási minisztérium adatai szerint 2012-ben azok az angliai diákok, akik ingyen étkezést kaptak (tehát szegények), csupán 37 százalékban értek el A*–C eredményt a GCSE-n, míg az összes többi tanuló 63 százaléka ért el ilyen eredményt. Aki tehát szegény, nagyobb eséllyel marad le az iskolai előmenetelben.
Forrás