nyest.hu
Kövessen, kérem!
Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Internetelérés és iskolai hátrány

Nagy-Britanniában 500000 gyereknek nincs internet-hozzáférése. Felmérések azt mutatják, hogy ezek a diákok hátrányban vannak az iskolában.

nyest.hu | 2014. január 24.
|  

Ha ma egy tizenéves gyerek leckét ír, nem számológéppel, függvénytáblázattal, szótárakkal rakja körbe magát, hanem egy számítógép előtt ül, amelyik rá van kötve az internetre. Ha valamit nem tud, a legegyszerűbb, ha azonnal rákeres a Google-ben. A diákok ma már – bizonyos életkor fölött – nem írnak kézzel... De mi a helyzet azokkal a diákokkal, akiknek nincs otthon számítógépük? Vagy ha a család az még van is, internet-előfizetésre már nem futja? – Ők minden bizonnyal elkezdenek lemaradni a többiektől...

Az Egyesült Királyságban 500000 gyerek oktatása válik mind nehezebbé amiatt, hogy nincs otthon internet-hozzáférésük. Ennek a veszélynek leginkább a legszegényebb gyerekek vannak kitéve. Ez egy, az oktatási esélyegyenlőségért küzdő csoport, a Mind the Gap felméréséből derült ki – írja a BBC.

A Mind the gap elnevezés igen szellemes. A londoni metróhálózatban igen gyakran látható felirat arra figyelmeztet, hogy nézzünk a lábunk elé, hogy figyeljünk oda metrókocsi és a peron közötti résre. A Mind the gap szó szerint azt jelenti, hogy ’Figyeljen a résre!’. A szervezet elnevezésében a gap az egyes társadalmi csoportokat elválasztó szakadékra utal. Erre sem árt ügyelni...

A brit iskolák többségében ma már olyan házi feladatokat adnak, amelyekhez a diákoknak használniuk kell az internetet – legyen szó önálló ismeretszerzésről, kutatómunkáról, ismétlésről vagy gyakorlásról. A Mind the Gap csoport célja az, hogy minél több céget és magánszemélyt győzzön meg arról, hogy támogassák a szegény gyerekek internet-hozzáférésének a megteremtését. A csoport egy éven belül 100000 diák számára akarja biztosítani az internetelérést.

A csoport célja, hogy úgynevezett digitálisan inkluzív iskolákat hozzanak létre; ezekben minden tanuló otthon és az iskolában is online tud tanulni: mindenkinek megvannak az ehhez szükséges eszközei. A szakértők szerint egyértelmű, hogy ma már a tanuláshoz, a projektfeladatok elvégzéséhez és a gyakorláshoz is elengedhetetlen az internet, nem beszélve a helyesírás-ellenőrzésről és a különböző matematikai eszközök használatáról. De nem csupán ennyiről van szó: az a gyerek, aki nem tagja egy közösségi oldalnak sem, komoly tapasztalatokat veszít, és lemarad a többség mögött.

Internetelérés és iskolai hátrány
Forrás: markmatters.com

A Nagy-Britanniában végzett kutatások azt mutatják, hogy a szegénység akadályozza az iskolai előmenetelt. A brit oktatási minisztérium adatai szerint 2012-ben azok az angliai diákok, akik ingyen étkezést kaptak (tehát szegények), csupán 37 százalékban értek el A*–C eredményt a GCSE-n, míg az összes többi tanuló 63 százaléka ért el ilyen eredményt. Aki tehát szegény, nagyobb eséllyel marad le az iskolai előmenetelben.

Forrás

Internet gap hits poorer children, campaigners claim

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X