-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Jó eséllyel juthat ki az Eurovíziós Dalfesztiválra olyan dal, melyhez Geszti Péternek is köze van. A magyar válogatón induló dalok közül háromnak ő írta a szövegét, kettőnél pedig közreműködőként vett részt.
Öt számban érdekelt Geszti Péter az Eurovíziós Dalfesztivál most szombaton induló magyar válogatóversenyén, A Dalban: szövegíróként Rácz Gergő, Éliás Gyula és Fehér Zoltán dalait jegyzi, emellett besegített Gyurcsík Tibor és Burai Krisztián munkáiba. „Korábban csak egy eurovíziós érdekeltségű dalhoz írtam szöveget, Wolf Kati Szerelem, miért múlsz című számához, amely a két évvel ezelőtti düsseldorfi versenyen szerepelt és sokan szerették, ma is szeretik. Most nem a magyar válogatóversenyre írtam dalszövegeket, hanem kedves zenész barátaim, kollégáim felkérésére” – mondta Geszti Péter az MTI-nek.
Emlékeztetett arra, hogy Fehér Zoltánnak (dalának címe: Nincs baj) mentora volt egy korábbi televíziós tehetségkutató versenyen, ugyanott dolgozott felkészítő énektanárként Éliás Gyula (Mindhalálig várni rád), Rácz Gergő (Csak állj mellém) pedig társzerzője volt Wolf Kati említett dalának.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
„Fehér Zoli és Éliás Gyuszi dalának szövege alapvetően a szerelemről szól. Előbbi most indul a pályán, utóbbi, Éliás kilépett eddigi funkys-dzsesszes világából és olyan zenét komponált a versenyre, amely a világ egyik legsikeresebb előadója, Adele hangszerelési világát hozza, és ehhez írtuk meg egy valós és elsöprő szerelem történetét. Rácz Gergő esetében elsősorban arra gondoltam az íráskor, hogy nagyon sok hitét és perspektíváját vesztett ember van az országban. A Csak állj mellém egy kicsit a szolidaritásról, az odafigyelésről szól, arról, hogy nem csodákat kell várnunk, hanem odafordulnunk egymás felé” – fejtette ki a zenész. Megjegyezte, hogy amikor szövegírásra kap valamilyen zenét, az mindig diktálja az érzést és gondolatritmust, amit magára akar venni, mint szöveg. Hozzáfűzte: figyelembe veszi az előadó személyét, mert nagyon sok függ annak népszerűségétől. „Mindig az érzelmekre kell hatni őszintén és hitelesen, nekem nagyon fontos a dalok további élete is, függetlenül attól, kijut-e valamelyik Malmőbe vagy sem” – fogalmazott a szövegíró.
Geszti Péter szerint az Eurovíziós Dalfesztiválon talán akkor tud igazán sikeres lenni egy produkció, ha nemcsak jó, hanem attraktív, könnyen befogadható és a nemzetközileg is „kódolható”. Hozzátette: a gépzene és a kemény rock kivételével sokfajta műfaj jelenik meg a versenyen. „Nemcsak a dalok versenyeznek, hanem az előadók is. A show, a produkció kiépítése nagyon sokat nyom a latban, azt kell televíziós műfajra kitalálni, így ez sok szempontból rendezői kérdés. Sokszor ugyanis mást látunk a stúdióban, és mást, amikor a tévében megy a műsor” – szögezte le Geszti Péter.
A három dalszöveg mellett Geszti Péter két másik szám elkészítésében is közreműködött: a Gyurcsík Tibor előadásában elhangzó Örök harc című dalhoz rapbetétet írt, Burai Krisztián Született szívtiprójának szövegét pedig kicsit kiigazította néhány helyen a szerző kérésére.
Geszti Péter a nyolcvanas években az Első Emelet szövegírója volt, 1992 és 1994 között a Rapülők formációban rappelt, majd Jazz+Az néven egy pop-dzsessz csapattal három lemezt készített, jelenleg a Gringo Sztárral dolgozik. Dés Lászlóval közösen írta A dzsungel könyve című musicalt, dalszövegeket írt mások mellett Szulák Andreának, Oláh Ibolyának, Rúzsa Magdinak és Zsédának.
Az Eurovíziós Dalfesztivál magyar válogatóversenyében, A Dalban a versenyben maradt 30 produkció először a február 2-i, 9-i és 16-i elődöntőben látható, az ezt követő két középdöntőből nyolc dal jut a március 2-i döntőbe, ahol kiderül, melyik képviseli Magyarországot május 14. és 18. között Malmőben.