-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: (Hátha ennyi idő után még elolvasod..) -29-ben ezt írtad: ".... mi a pontos kü...2024. 11. 23, 12:47 A nyitás tárgya
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Megkapják az őket megillető jogdíjakat a magyar zenészek – szerzők és művészek – a YouTube videomegosztó szerda óta elérhető magyar verziójára feltöltött alkotásaikért – jelentették be Budapesten, az ArtisJus Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület csütörtöki sajtótájékoztatóján.
A YouTube és az ArtisJus Egyesület megállapodásáról Kitzinger Dávid, az ArtisJus osztályvezetője elmondta, hogy a digitális piac nagyon képlékeny, a fogyasztói szokásoktól függően folyamatosan változnak a modellek. Az ArtisJus feladata az, hogy a digitális tartalomfejlesztés modelljeit átültesse a magyar piacra, megértesse partnereivel annak működését. Az internetes felületek megjelenésével a reklámpiac teljesen átalakult. „Meg kell tanítani a reklámozókat a YouTube.hu által kínált új hirdetési lehetőségekre” – tette hozzá.
Mint azt Tóth Péter Bertalan, a jogvédő iroda képviselője kifejtette, a videó jogtulajdonosa – amely lehet egy televíziós csatorna, egy kiadó vagy egy zenekar – dönti el, hogy feltölti-e az adott tartalmat a weboldalra. A feltöltés után a mozgóképet úgynevezett metaadatokkal látják el, ezek az adatok egyrészt segítik a fogyasztókat a tartalom vagy a művész megtalálásában, másrészt egyéb információkkal együtt az ArtisJus automatikus felismerő rendszerén keresztül azonosítják az alkotót. Így tudják eljuttatni a reklámbevételekből a szerzőknek járó díjakat. Hozzátette, hogy a weboldalra már feltöltött művekért visszamenőleg nem fizetnek, a rendszer csütörtöktől számlál.
Patrick J. Walker, a YouTube regionális partnerségekért felelős igazgatója elmondta, a tartalomgazdák a YouTube.hu-n keresztül könnyen és egyszerűen sok embert tudnak elérni. A tartalom használata jobban ellenőrizhető és folyamatosan monitorozható.
„Követni tudják, hogy mennyien néztek meg egy videót, mennyi ideig kötötte le a látogató figyelmét, ki töltötte le, és milyen úton jutott el hozzá a mozgókép. Ezek az adatok segíthetik például a lemezkiadókat abban, hogy egy zenekarnak hova érdemes nagyobb koncertturnét szervezniük” – tette hozzá.
Az ajánlórendszernek köszönhetően elsősorban magyar alkotásokat találnak a YouTube.hu-ra látogatók, de a felületről a nemzetközi videók éppúgy elérhetők, mint a már megszokott YouTube.com-ról.