-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A kreativitás szinte teljesen hiányzik a kínai oktatási rendszerből, ami komoly gondokhoz vezet az innovatív készséget és egyéni kezdeményezést megkívánó iparágakban.
Az oktatási rendszer visszásságainak következtében fiatal felnőttkoruk kezdetére, vagyis a középiskola befejeztének idejére a kínai gyermekekből teljesen kigyomlálják a kíváncsiságot és a kreativitást – hangzik el gyakran a kelet-ázsiai országgal kapcsolatban. Ahogyan azt a tanulói teljesítményt értékelő, nemzetközi PISA-teszt eredményei is mutatják, a kínai diákok rendkívül jól teljesítenek a teszt-jellegű feladatok megoldásában, a saját véleményt, önállóságot és kreativitást igénylő, problémamegoldó készségeik azonban igencsak hiányosak. A gondot tükrözi többek közt az is, hogy az ország Nobel-díjasai közt a jelenleg 11 éves börtönbüntetését töltő Liu Hsziao-pon (Liu Xiaobo) kívül egyetlen főt sem találni, aki az elismerés odaítélésének idején az ország területén élt.
A gondot a memorizálásra épülő rendszeren túl a felsőoktatás minőség helyett mennyiségi képzésre „szakosodott” jellege is nehezíti. Központi kezdeményezésre ugyan az elmúlt évtizedben jelentősen megnőtt a diplomások száma, kevés ugyanakkor a mély tudással rendelkező, szűkebb területre specializálódott szakemberek száma – mutatott rá a hét elején a Shanghai Dailynek nyilatkozva Csien Feng (Qian Feng), a Kelet-Kínai Tudományos és Technológiai Egyetem elnökhelyettese. Csien egyetértett a lap által ugyancsak megszólított Jang Csun-sivel (Yang Chunshi), a délkelet-kínai Hsziamen (Xiamen) egyetemi tanárával abban, hogy az oktatási rendszer reformja nélkül nincs esély egy „kínai Steve Jobs” kinevelésére.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A kreativitás hiánya az oka a kínai és nemzetközi vállalatok gyakori panaszának is, miszerint az egyetemről kikerülő kínai fiatalok túlságosan mechanikusak, nem képesek önálló munkavégzésre, szociális készségeik szintje alacsony. A társadalom elöregedése miatt a megfelelő munkaerő megtalálása már most is gondot jelent, ez a probléma csak fokozódik majd a jövőben, s különösen az innovatív iparágakban.
A kínai vezetés a rendszer reformját ígéri 2020-ra, kérdés ugyanakkor, ez pontosan milyen változásokat takar. A felsőoktatás 2011-ben már egy jelentős átalakításon ment keresztül, elkezdődött a mesterképzési szakok munkaerőpiaci igényekhez való szabása. Ezt a célt szolgálja a leendő munkaadók és valódi elvárásaik közelebb hozása is: az egyetemi oktatási hivatalok a jövőben fokozott részt vállalását ígérik a hallgatók és a cégek közti kommunikáció segítésében.