-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Ha azt akarjuk, hogy a gyerekek figyelme ne lankadjon fejlesztő jellegű játékok játszása közben, viszonylag gyakran kell őket megmozgatni. Többek közt ez derült ki abból az előtanulmányból, amely felső tagozatos diákok figyelmének vizsgálatával foglalkozik.
A vizsgálat egy észak-karolinai általános iskola felső tagozatában zajlott. Az észak-karolinai állami egyetem kutatói a felsős diákokat kétfős csoportokra osztották, majd egy olyan számítógépes játékkal játszatták őket, amelyen egyszerre csak az egyikük tudott játszani. A kutatók arra voltak kíváncsiak, mennyire hatékony a számítástechnika tanításában a számítógépes játékok. Egyúttal azt is vizsgálták, hogy a feladat végzése közben hogyan változik a tanulók figyelme.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A figyelem összpontosításával kapcsolatban azt a nem meglepő eredményt kapták, hogy az aktívan játszó diákok sokkal tovább voltak képesek összpontosítani, mint a passzív szereplők: ők könnyebben elkalandoztak. „Ez nagyon hasznos adat, mert ennek megfelelően tudjuk majd továbbfejleszteni a játékokat, hogy minél inkább képesek legyenek megtartani az épp nem játszó, úgynevezett irányító diák figyelmét” – mondta el Dr. Kristy Boyer a kutatócsoport egyik tagja. „Például olyan feladatokat építhetünk be a játékba az irányító számára, amely elengedhetetlen a csapat sikeréhez, ugyanakkor fenntartja az épp nem játszó fél érdeklődését” – fűzte hozzá a kutató.
Ez a mostani előtanulmány egy nagyobb kutatás része, amelyek célja egy számítógépes játékokra épülő számítástechnika-tananyag kifejlesztése felső tagozatosok számára, amely magába foglalja a programozás alapjait, a „big data”-val kapcsolatos problémákat, illetve biztonsági kérdéseket is. A kutatók biztosak akarnak lenni abban, hogy az új számítógépes tananyag szórakoztató és hatékonyan segíti majd a tanulást.
Forrás