-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Évente legalább ötven könyvet kellene elolvasniuk a 11 éves diákoknak a brit oktatási miniszter által kidolgozott országos kampány részeként.
A cél az olvasásra való ösztönzés, valamint a tinédzserek olvasási arányának jelentős növelése lenne – olvasható az mno.hu-n.
Hosszú ideig alacsonyak voltak a brit diákokra vonatkozó iskolai követelmények, ezért a tanulóknak hetente legalább egy új regénnyel kellene megismerkedniük a jövőben – mondta Michael Gove, oktatási miniszter. Mivel a tinédzserek túlnyomó többsége jelenleg mindössze egy-két könyvet olvas el az alaptanterv keretében, az oktatási miniszter felhívta a figyelmet arra, hogy ezt az arányt feltétlenül növelni kell.
Az adott probléma orvoslására több regény elolvasására köteleznék a diákokat az általános iskola utolsó éveiben, továbbá a gimnáziumi évek alatt. A The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása közzétett egy decemberben készült jelentést, amely szerint a brit tinédzserek az olvasás tekintetében a 17. helyről a 25-dikre estek vissza nemzetközi összehasonlításban.
Az oktatási minisztert egy amerikai példa inspirálta, amely alapján a New York-i Harlem egyik legelmaradottabb környékén működő általános iskolában ötven könyv elolvasására szóló kihívás elé állították a diákokat a tanév során. Emellett a gyerekek a Harry Potter-kötetek leggyorsabb elolvasásában is összemérhették az erejüket. Az Infinity school a város minden más iskolájánál jobban teljesített annak ellenére, hogy diákjainak több mint nyolcvan százalékát hátrányos helyzetű spanyol és afro-amerikai diákok alkotják. Az intézmény egyike annak a száz hátrányos helyzetű iskolának, amelyek az ország húsz államára kiterjedő, A tudás hatalom elnevezésű iskolahálózat tagjai. Michael Gove szerint ez a program sokkal magasabb követelményeket állított a diákok elé, mint maga a brit oktatási rendszer. A brit nemzeti tanterv átvizsgálásának célja annak megállapítására irányult, hogy a diákok mely írók mely könyveivel ismerkedjenek meg az oktatás bizonyos szintjein. Átmeneti megoldásként az oktatási miniszter az olvasási kihívást támogató iskolákat, valamint a gyermekkönyv szerzőket fogja felkérni egy 50 könyvet felvonultató lista elkészítésére.