-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A szakképzési törvénytervezet szerint a szakmát tanuló diákok esetében kiemelten fontos, hogy minél többen szerezzenek gyakorlatot valós munkakörülmények között – olvasható a Magyar Hírlapban. Az államtitkárság szerint a pályaorientációs program már az ötödik osztályban elkezdődne gyár- és iskolalátogatások formájában. A szakszervezetek véleménye szerint a 11-12 éves gyerekek még fiatalok ehhez.
Az oktatási államtitkárság a laphoz eljuttatott közleménye szerint a pálya- vagy középiskola-választáshoz a diákoknak kellő információval kell rendelkezniük a továbbtanulási lehetőségekről és a munka világáról. Az orientációs program éppen ezért már ötödik vagy hatodik osztályban elkezdődne, melynek keretében gyárat és irodákat látogatnának a gyerekek, valamint élménybeszámolókat készítenének.
Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete vezetője nem ért egyet a javaslattal, mint mondta „az érintettek még az érettségi környékén sem igazán tudják megmondani, hogy a későbbiekben milyen életpályán tudják magukat elképzelni”. Galló Istvánné, a Pedagógusok Szakszervezet elnöke annyit fűzött az elképzeléshez, hogy „nem járt még gyerekek között, aki ilyen minősíthetetlen és abszurd javaslatot kitalál”.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A szakképzés rendszerét az oktatási tárca a még kidolgozás alatt álló szakképzési törvényben fogja szabályozni, ám a lapnak elmondták, hogy növelni igyekeznek a szakmai képzés arányát, javítani és újragondolni a vizsgakövetelményeket. Mindemellett rendelkeznének arról is, hogy a szakmát tanuló diákok közül a második évben minél többen végezzenek gyakorlatot aktív munkahelyen, valós munkakörülmények között. Úgy gondolják, ennek következtében javulhat a pályakezdő szakmunkások elhelyezkedési esélye, illetve megnőhet a foglalkoztatottak aránya.
Galló Istvánné a tervezet kapcsán felhívta a figyelmet arra, hogy ezekben a képzésekben magas a hátrányos helyzetű tanulók száma, így mindenképpen fontos szerep jut a nevelésnek. Hozzátette: továbbá meg kell vizsgálni, van-e annyi gyár, üzem, amely képes befogadni több ezer diákot. „Egyébként nem véletlen, hogy hazánkban az oktatási intézményekben zajlik a gyakorlat, hiszen a kiskorúak még nem vállalhatnak munkát” – hangsúlyozta a szakszervezeti vezető, aki ellentmondásosnak véli, hogy a kormány emelné a szakképzésben tanulók számát, miközben csökkentetné a pedagógusokét.