-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Magyarországon egyedülálló kutatás keretében méri fel a fiatalok mobileszköz- és közösségimédia-használati szokásait a Szegedi Tudományegyetem Digitális Kultúra és Elméletek Kutatócsoportja (DKEK) és a Magyar Telekom, hogy az eszközök felhasználhatók legyenek a korszerű oktatásban.
Dragon Zoltán, a kutatócsoport vezetője az MTI-nek elmondta, hogy míg a világ számos országában próbaprojektek keretében tesztelik a digitális mobileszközök – e-könyv-olvasók, táblagépek, okostelefonok – oktatási célú használatát, addig sehol nem készült olyan átfogó, előzetes felmérés, amely pontos képet adna arról, hogy a hallgatók miként viszonyulnak ezekhez az eszközökhöz: hogyan használják, milyen feladatok ellátására gondolják alkalmasnak, illetve oktatási környezetben mit várnak tőlük.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A mobileszközök technológiai fejlődése mára elérte azt a színvonalat, amelyre bátran lehet alapozni – a következő lépés az oktatási modellek, felhasználási lehetőségek beindítása. Ezek azonban csak akkor lehetnek sikeresek és hatékonyak, ha összehangolják a hallgatói elvárásokat és készségeket az oktatási elképzelésekkel. A kutatás célja éppen ezért a hallgatók és az általuk ismert eszközök közötti viszony feltárása, és az erre épülő fejlesztési, módszertani irányok megjelölése – mutatott rá az adjunktus.
A kutatók kérdőívek segítségével háromezer középiskolás és egyetemista véleményét kérik ki. Nemcsak arra kíváncsiak, jelenleg mire és hogyan használják a rendelkezésükre álló mobileszközöket, hanem arra is, hogy hogyan fogadnák, ha ezekre az eszközökre fejlesztett tananyagokat kapnának, vagyis ha ezek taneszközzé is válnának.
A várhatóan 2013 februárjában záruló kutatási program hátterét a Magyar Telekom biztosítja. A szakemberek az elkészült tanulmányt nyílt hozzáférésű e-könyvben, illetve nyomtatott kiadásban is közzéteszik, mert bíznak abban, hogy az eredmények mellett következtetéseik és ajánlásaik is hasznosnak bizonyulnak jövőbeli projektek tervezéséhez és beindításához – mondta Dragon Zoltán.