-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A nagyvállalatok több mint negyede tervezi, hogy egy éven belül mobil eszközökre is alkalmassá teszi a honlapját – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem Információs Erőforrás Menedzsment Kutatóközpontja és az IFUA Horváth & Partners felméréséből.
Az eredményeket összefoglaló közlemény szerint így megduplázódik azon cégek száma, amelyek a mobilinternetre is gondot fordítanak. Jelenleg ugyanis az ilyen szervezetek aránya nagyjából 25 százalék a válaszadók között. Utóbbiak több mint fele az 500 legnagyobb magyar vállalat közé tartozik.
A kutatás szerint egyre több cég használja tudatosan az internetet, s a nagy szervezetek több mint fele foglalkozik már keresőoptimalizálással, vagyis azzal, hogy megfelelő kulcsszavak esetén a honlapja a találatok elejére kerüljön. További 10 százalék egy éven belül tervezi ezt. Szintén a tudatos használat erősödését mutatja, hogy a jelenlegi 45 százalékon felül további 15 százalék kíván önkiszolgáló felületet biztosítani a honlapján az ügyfeleinek.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A felmérés szerint egyelőre inkább a lakossággal kapcsolatban álló cégek nyújtanak ilyen szolgáltatást, de most már szaporodik a hasonló lehetőség az üzleti ügyfelekkel rendelkezők körében is. A kutatás kimutatta azt is, hogy csak a cégek ötöde kommunikál naponta a közösségi médiában, s további tizede teszi meg ezt legalább hetente: az ennél ritkább megszólalás ezen a csatornán hatástalan.
A cégek nagy része ugyanakkor inkább csak kipipálja ezt a feladatot, olyasfajta megfontolásból, hogy ha a konkurencia fent van a Facebookon, akkor nekik is fent kell lenniük. Arra már kevésbé törekszenek, hogy a jelenlét valós hozzáadott értéket adjon – mutatnak rá a közleményben. Ahol mégis törődnek azzal, hogy valóban hasznos legyen a megjelenés, ott is inkább csak marketing célra alkalmazzák az oldalt. Így aztán csak elvétve történik meg, hogy egy cég valós szolgáltatást próbáljon nyújtani a Facebookon – derül ki a közleményből.
A tájékoztatás szerint a közösségi médiában 47 százalékkal vezet a Facebook használata, jelentősen lemaradva szerepel mögötte 17 százalékkal a LinkedIn és 11 százalékkal a Twitter. A közleményben megjegyzik, hogy az iwiw-ről már nincs adat. A felmérést a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége támogatta.