-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A kutyák nagyon empatikusak, könnyen ráhangolódnak az emberre, ez pedig segítheti az olvasási nehézségekkel küzdő gyerekeket...
Nehezen megy gyermekének az olvasás? – Biztassa, hogy olvasson fel a kutyának! Ez ugyanis növelheti az olvasási nehézségekkel küzdő, az olvasásban bizonytalan, a felolvasástól stresszelő gyerekek önbizalmát – derült ki egy kutatásból, amelyről a BBC számolt be nemrégiben.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A The Bark and Read Programme (’ugatás és olvasás program’) elnevetésű akciót egy kutyatartással foglalkozó brit szervezet indította. Szerintük a gyerekek olvasástudását az fejleszti, és az olvasottságukat az teszi lehetővé, ha képesek legyőzni a félelmeiket, és megtalálják az örömöt az olvasásban. A kutyák ebben a folyamatban kulcsszerepet játszhatnak: ők ugyanis nem ítélik el az emberek által esetleg gyengének mondott felolvasást, ugyanakkor nagyon figyelmesek és csodálatosan tudnak hallgatni.
Tony Nevett, a program elindítója szerint a kutyás felolvasás nagyon működik a gyerekek esetében. „A kutya nem ítél el, nem kritizál, ez pedig magabiztosságot, önbizalmat ad a gyereknek, ami javítja a teljesítményét” – mondja. „A gyerekek először csak leülnek, és simogatják a kutyát. Ez megnyugtatja őket, nem érzik kényelmetlenül magukat.” A programot kifejezetten olyan gyerekeknek alakították ki, akik olvasási problémákkal küzdenek – derül ki az ötletgazda beszámolójából.
Tony több száz angliai iskolába ellátogatott már speciálisan képzett kutyájával, Dannyvel. Arról számol be, hogy mindig lát pozitív eredményeket. A siker annak köszönhető, hogy a kutyák nagyon könnyen rá tudnak hangolódni az emberek érzelmeire. „Vannak vizsgálatok, amelyek kimutatták, hogy a kutyák empatikus lények. Például ha valaki szomorú, a kutya gyakran oda fog hozzá menni, még akkor is, ha nem ismeri az illetőt” – magyarázza Fiona Firth, a programot szponzoráló állateledelt gyártó cég munkatársa, aki maga is kutyaszakértő.
A kutyákat rendszeresen használják terápiás célokra olyan gyerekek esetében, akiknek viselkedési vagy érzelmi zavaraik vannak. Egy tanárnő arról számol be, hogy kifejezetten jó hatással van az olvasásterápia azokra a gyerekekre, akik nehezen olvasnak, mert nincs önbizalmuk. „Az olvasási probléma a gyerekek körülbelül 70 százalékát érinti a mi iskolánkban. Ők egyszerűen bevonulnak Dannyvel a könyvtárba és hangosan felolvasnak neki. Ez megerősíti az önbizalmukat, ami nagyon jó hatással van az olvasásukra. Minden iskolában kellene egy kutya!” – mondja Lynda Morgan.
Forrás