-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az autista gyerekek könnyebben tanulnak robotoktól, mint tanároktól, ezt bizonyítja egy birminghami iskolában végzett kísérlet, amelyben két kis táncoló robot segítségével meglepő haladást értek el a gyerekek kommunikációs készségeinek fejlesztésében.
A térdmagasságú, gyermeki mozgású humanoid robotok, Max és Ben segítségét kora tavasz óta veszik igénybe a birminghami Topcliffe általános iskolában, ahol a tanulók negyedrésze autista. „A robotoknak nincsenek érzelmeik, így az autista gyerekek számára kevésbé fenyegetőek, mint a tanárok, kiszámíthatóak, ezért könnyebben fogadják el őket. Aranyosan néznek ki, és miközben az autista gyerekek nehezen kommunikálnak a felnőttekkel vagy más gyerekekkel, a robotokhoz valamiért könnyen kapcsolódnak” – magyarázta Ian Lowe, az iskola egyik tanára.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A BBC online hírszolgálatának beszámolója szerint az iskola a hangos olvasás, a kártyajátékok, a memória- és utánozó játékok elsajátításában veszi igénybe a robotok segítségét az 5-10 éves tanulók oktatásában.A Birmingham Egyetem kutatói a siker kulcsát a robotok kreatív programozásában látják. Mint Karen Guldberg, az egyetem autizmuskutató központjának igazgatója elmondta: a szociális interakció és a kommunikációs készségek fejlesztésére tették a hangsúlyt. A robotok mozgása és viselkedése modellül szolgál a gyerekek számára. A robotok mozdulatainak utánzásán alapuló memóriajátékok például javítják a gyerekek alapvető tanulási képességeit.
„Fantasztikus látni, mennyire odafigyelnek, amikor a robottal dolgoznak. Amikor az ember biztonságban érzi magát és motivált, sokkal jobban tanul” – tette hozzá Guldberg. A robotok a francia humanoid robotfejlesztő Aldebaran cég ajándékai, áruk darabonként eléri a 15 ezer fontot.