-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Idegen nyelvként tesztelik a szlovákot a szlovákiai magyar iskolákban. A kísérlet a Felmérés 5 tudásfelmérő projekt keretein belül valósul meg, 30 kiválasztott intézményben – írja a kitekinto.hu a bumm.sk cikke nyomán.
A magyar kisebbség képviselőinek régóta céljuk, hogy a szlovák nyelvet idegen nyelvként tanítsák a magyar tannyelvű iskolákban. A tesztelés eredményeiből kiindulva a Hitelesített Mérések Nemzeti Intézete (NÚCEM) 2014-re ajánlásokat készít az oktatásügyi minisztériumnak, az Állami Pedagógiai Intézetnek és az Állami Tanfelügyelőségnek, az eredményeket pedig felhasználják a kisebbségi iskolák állami oktatási programjának megalkotásánál, valamint a tankönyvpolitika megállapításánál. A cél a szlovák nyelv hatékonyabb oktatása lenne.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A kísérlet során felmérik, hogy mennyire értik a magyar diákok az elmondott és olvasott szlovák szöveget, hogy tudnak írni a számukra idegen nyelven, és mennyire bő a szókincsük. A teszt ennek értelmében négy részből fog állni: értő szöveghallgatás, értő szövegolvasás, szókincs és írásbeli megnyilvánulás.
Fibi Sándor, a Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetségének korábbi elnöke szerint a szlovák nyelvet csak idegen nyelvként lehet oktatni a magyar iskolákban, mert sok olyan eleme van, ami a magyarban nem fordul elő, így a magyar anyanyelvű gyerekek nem biztos, hogy megértik.