-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Koedukálttá vált William Shakespeare egykori iskolája: a négyszázhatvan éves múltra visszatekintő intézmény először nyitotta meg kapuit lány diákok előtt.
Több mint harminc lány kezdte meg a tanévet szeptemberben a stratford-upon-avoni King Edward VI High School falai közt, hogy emelt szintű középiskolai tanulmányokat folytasson. Az ország 38 iskolájából több mint 200 diáklány jelentkezett a 16 éves korban induló és emelt szintű érettségivel záruló képzési időszakra.
Az intézmény vezető tanára, Bennet Carr szerint a „bárd az iskola gyarapodásaként tekintett volna a lányok” érkezésére. Mint hozzátette, kutatások bizonyítják, hogy a fiú és lány diákok különböző tanulási stílusokat és a középiskolai tanulmányaik folytatására irányuló eltérő megközelítéseket, perspektívákat hozhatnak magukkal, ezért mindkét nemnek hasznára válhat, ha látja, miként dolgozik a másik.
A történelmi lépésre az iskolabizottság 2011-ben született döntését követően került sor, miután a lány diákok felvételére vonatkozó 2002-es javaslatot elutasították – adta hírül a BBC News.