-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Könyvtárba kell vinni a gyerekeket, még mielőtt elkezdenének beszélni, így felkészültebbek lesznek az iskolára.
Bizonyított, hogy a szociális háttér befolyásolja a gyerekek iskolára való felkészültségét és a tanulásban elért eredményeiket. Angol kutatók szerint viszont sokkal fontosabb, hogy a szülők hogyan és mennyit foglalkoznak a gyerekekkel, még mielőtt azok elkezdenének beszélni.
A Nyugat-Angliai Egyetem kutatói arra keresték a választ, hogy a gyerekek korai környezete két éves korukig hogyan befolyásolja nyelvelsajátításukat és iskolai teljesítményüket. A kutatás eredményei igazolták, hogy azok a gyerekek, akiket kétéves korukig gyakrabban vittek könyvtárba és több könyv került a kezükbe, jobb eredményeket értek el az általános iskolai felméréseken. James Law professzor, a kutatás egyik résztvevője szerint a szociális tényezők (mint például az anyagi helyzet) befolyásolhatják az iskolai eredményeket, de sokkal nagyobb hatást gyakorol a gyerekekre az, hogy milyen játékokkal, könyvekkel ismerkednek meg életük korai szakaszában. Így cáfolható az a hit, miszerint egy gyerek jövője az oktatásban előre meghatározott olyan társadalmi-gazdasági hátrányok miatt, mint az alacsony jövedelem, a rossz lakókörnyezet vagy a szülők alacsony iskolázottsága.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A kutatás alapjául az édesanyák által kitöltött kérdőívek és iskoláktól begyűjtött adatok szolgáltak. Hamar egyértelművé vált a kutatók számára, hogy azok a gyerekek, akiknek több könyv van a környezetében és több játékot ismernek, kétéves korukra jobban ki tudják fejezni magukat, később jobb eredményeket érnek el a nyelvtanulásban, ügyesebben olvasnak és számolnak.
A kutatók szerint a projekt fő üzenete a szülők számára, hogy befolyásolni tudják gyermekük nyelvelsajátítását, pozitív hatással vannak rá, ha odafigyelnek már akkor, amikor a babák még el sem kezdtek beszélni.
Forrás
ScienceDaily: Good communication in early years key to success at school - UK study shows