-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Interdiszciplináris tudományos platformot hozott létre három egyetem Kőszegen, az intézmények célja, hogy hozzájáruljanak a minőségi felsőoktatás megteremtéséhez.
A MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kara, a Pázmány Péter Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kara, a Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi, valamint Társadalomtudományi Kara együttműködési megállapodást kötött a kőszegi Társadalomtudomány és Európa-tanulmányok Intézettel (ISES), és megalakította az interdiszciplináris tudományos platformot.
A résztvevők célja, hogy hozzájáruljanak a minőségi felsőoktatás megteremtéséhez. Mint írták, ösztönözni kívánják a hallgatói önszerveződő tudományos közösségeket és a fiatalokat a kutatói életpálya választására.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A felsőoktatási intézmények kiemelték: Magyarországon elsőként jön létre olyan hatékony, egyetemek és doktori iskolák közötti együttműködés, amely nagyban segíti a magyar felsőoktatás nemzetközi színvonalának és elismertségének növekedését és hatékonyabb, meghatározóbb bekapcsolódását az európai kutatási és felsőoktatási térségbe.
A bevont intézmények és kiemelkedő kutatók kutatási tevékenységének elismertsége biztosítja a program színvonalát, ugyanakkor lehetőséget biztosít a fiatal kutatóknak és doktoranduszoknak komplex tudományos és gyakorlati kérdések sokoldalú elemzésére, a gyakran elkülönülten működő szakterületek módszertanának összekapcsolására.
A doktori iskolák fejlesztése mellett a projekt segíti az oktatók-kutatók, a vállalatok és az önkormányzatok közötti együttműködés kialakítását –tudatták az alapítók, hozzátéve: a tudományos és felsőoktatási intézmények képviselői mellett a gazdasági élet, a civil és önkormányzati szféra szereplőinek együttműködésére törekednek.
A workshopok és kurzusok témáihoz kapcsolódó „tudós kávéházak” a lakosság bevonásával a tudomány és társadalom párbeszédéhez biztosítanak fórumot. Emellett a jövőben alkotói ösztöndíjat biztosítanak a részt vevő doktori iskolák hallgatóinak és oktatóinak, ez lehetőséget ad arra, hogy kutatásaik eredményeit írásba foglalják, és végleges formába öntés előtt megvitassák.