-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Határon túli magyar pedagógusok számára tart továbbképzést július 11-15. között a Nemzeti Tankönyvkiadó, az akkreditált programban harmincan vehetnek részt.
A tankönyvkiadó az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Külhoni Magyarok Osztálya a Balassi Intézet közreműködésével 2011 nyarán magyarországi akkreditált továbbképzéseken való részvételre biztosít lehetőséget határon túli magyar pedagógusok számára. A képzésre kizárólag olyan magyar pedagógusok jelentkezhetnek, akiknek Horvátországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában, Szlovéniában vagy Ukrajnában van az állandó lakóhelyük.
A program legfőbb céljai közé tartozik, hogy elméleti hátterével, pedagógiai törekvéseivel, módszer- és eljáráskészletével – a nemzetközi és hazai tudományos kutatásokkal összhangban – hatékony és újszerű válaszokat adjon az irodalomtanítás és irodalomtanulás XXI. századi kihívásaira.
Az ötnapos képzésen a kritikai gondolkodás fejlesztését, az interaktív és reflektív tanulást, a tanulássegítést, a befogadás központú irodalomolvasási stratégiákat helyezik a középpontba.