-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Figyelmeztette a Médiatanács a Duna Televíziót, a Magyar Televíziót és az RTL Klubot, amiért nem tartották be a reklámhangerőre vonatkozó szabályokat – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Szóvivői Irodája csütörtökön az MTI-vel.
Közleményükben felidézték: az új médiatörvény szerint a reklámok hangereje nem lehet nagyobb a környező műsorszámok hangerejénél. A nézői panaszok mellett a hatósági mérések is igazolták, hogy a televíziók még mindig nem tartják be a reklámhangerőre vonatkozó szabályokat.
Tavaly január óta az NMHH műsorfigyelői egy speciális szoftver segítségével mérik a reklámok és a környezetükben sugárzott műsorok átlagos hangereje közötti eltérést. Tavaly szeptemberig a Médiatanács néhány hónap türelmi időt adott a médiaszolgáltatóknak, hogy felkészüljenek az új szabályozásra, ez idő alatt csak az olyan kiugróan magas hangerő ingadozásokat mérték, amelyek már zavaróak lehettek a tévénézők számára.
Hat csatornát (Duna Televízió, Duna World, m1, m2, RTL Klub, TV2) havonta vizsgál a hatóság, ezen felül havonta még egy, véletlenszerűen kiválasztott nagy jelentőségű médiaszolgáltatót is ellenőriznek. A tavaly októberi adatok szerint a Duna Televízió negyvennyolc, az m1 és az m2 hat, az RTL Klub pedig negyvenkét alkalommal sértette meg a médiatörvény reklámhangerőre vonatkozó előírását – írta a hatóság.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az NMHH kiemelte: a számos lakossági panasz igazolja, hogy a tévénézőket különösen zavarják a hangos reklámok. A Médiatanács ezért felhívta az ellenőrzés alá vett és jogszabálysértő televíziókat, hogy tegyenek eleget a törvényi előírásoknak, és tartózkodjanak a jogsértésektől.
„A hatóság elsődleges célja nem a pénzbírságok kiszabása, hanem a televíziónézők érdekeinek védelme, illetve a médiaszolgáltatók jogkövető magatartásának ösztönzése” – hangsúlyozták a közleményben, hozzátéve, hogy az NMHH műsorfigyelő osztálya továbbra is folytatja a reklámhangerőre vonatkozó vizsgálatait.