-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Falba ágyazott vékony képernyők fogják helyettesíteni a hagyományos kabinablakokat egy épülő szuperszonikus repülőgépen.
Az S-512 nevű járművet megálmodó Spike Aerospace bostoni vállalat szerint az ablakok eltávolításával csökken a légellenállás, amely „mindig kihívást jelent a repülőgéptörzs megtervezésekor és megépítésekor”. Az új szuperszonikus repülő várhatóan 2018-ra készül el – adta hírül a BBC News.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Hivatalos weboldalának egyik blogján a cég azt írta, hogy az ablakok további szerkezeti alátámasztást igényelnek, és növelik a jármű súlyát, ám a gépre erősített mikrokamerák és a síkképernyők révén ezek a problémák kiküszöbölhetőek. A vállalat úgy tervezi, hogy külső kamerákkal szereli fel a gépet, és a benti képernyőkön élőben közvetíti a tájat. Az utasok kikapcsolhatják a képernyőket vagy megváltoztathatják a képüket.
Darren Ansell, a Central Lancashire Egyetem szakértője szerint azonban egy ablak nélküli repülőgépen való utazás szokatlan élmény lehet az utasok számára. „Nem lesz természetes fény – azt is szimulálják –, vagyis kicsit olyan lesz, mint egy zárt csőben ülni. Mi a helyzet továbbá a biztonsági szempontokkal? Amennyiben baleset történik, miből fogják tudni az utasok, hogy a gép épp merre néz, vagy hol landoltak, ha a kinti kamerák tönkremennek?” – sorolta aggályait az űr- és légtérmérnöki tudományokban jártas szakember.
A Spike Aerospace tavaly decemberben jelentette be az S-512 terveit, amely a világ első szuperszonikus üzleti magánrepülőgépének címére pályázik. A 80 millió dollárból (18,3 milliárd forint) épülő jármű 18 utas szállítására lesz alkalmas, és a cég szerint mindössze 3-4 óra alatt fogja teljesíteni a jelenleg 6-7 órás New York-London távot. Más cégek, köztük a Aerion és a Gulfstream is hasonló szuperszonikus gépek kifejlesztésén dolgozik.