-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: www.reddit.com/r/linguisticshumor/s/BuJhBlK4t82025. 06. 01, 01:06 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Korábban számos valóban értelmetlen bejegyzések és viták fóruma is volt helyenk...2025. 05. 18, 16:36 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: A viták az új cikkek hiánya és a vitaképes kommentelők elmaradása miat...2025. 05. 14, 10:56 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 43 Remélem, hogy a 43. hozzászólást már nem törlitek (.. ezt is mentet...2025. 05. 14, 08:39 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: @Sándorné Szatmári: Erről igazából nem tudok és nem is akarok nyilatkozni, de hogy az lenn...2025. 05. 03, 21:09 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Wutbürger (haragpolgár) szót választotta a 2010-es esztendő kifejezésévé a német nyelvtudományi társaság.
A közkeletűvé vált fogalom az állampolgárok amiatt érzett dühét fejezi ki, hogy a politikusok az ő fejük fölött hoznak fontos, a közösség életét befolyásoló döntéseket – indokolta a pénteken kihirdetett döntést a wiesbadeni székhelyű társaság. Az állampolgárok és a politika konfrontációjának eklatáns példájaként hozta fel a stuttgarti új pályaudvar építése kapcsán augusztus óta tartó parázs vitát, tüntetéseket és a rendőrséggel történt összecsapásokat.
Tavaly az Abwrackprämie (roncsprémium) volt az év szava Németországban. A Merkel-kormány a tíz évnél öregebb autókra – új gépkocsi vásárlása esetén – 2000 eurós prémiumot ajánlott fel, így akarván fellendíteni a válság által padlóra küldött német autóipart.