-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Tiltakoznak a tanárok – de miért? A közvélemény tájékoztatása nagyon fontos szempont: ebben (is) kíván segítséget nyújtani a nyest.
Fontos lépésre szánták el magukat a pedagógusok a miskolci Herman Ottó Gimnázium kezdeményezése nyomán – ritka esemény, legalábbis Magyarországon, hogy a tanárok utcára vonulnak, hogy elégedetlenségüknek utcai demonstrációkkal adnak hangot a munkafeltételeikkel, a rendszerrel kapcsolatban.

(Forrás: MTI / Sóki Tamás - pécsi szimpátiatüntetés, 2016. február 3.)
Azt azonban szintén fontos látni, hogy azok a problémák, amik az utcára viszik most a pedagógusokat, meglehetősen korlátozottan jelennek meg a médiában. Sokan nem értik pontosan, mik azok az okok, amelyek ennyire megkeserítik a pedagógusok és a gyerekek életét. Pedig a szélesebb közvélemény informálása alapvető fontosságú egy ilyen helyzetben.
Ezen szeretnénk most segíteni ezzel a felhívással.
A nyest ezennel felajánlja a lehetőséget a pedagógusoknak arra, hogy a portálon mondhassák el véleményüket. Arra buzdítjuk pedagógus olvasóinkat, hogy írják le problémáikat!
Amit várunk:
- olyan beszámolókat, amelyekből kiderül, mi nyomasztja a pedagógusokat, mik azok a problémák, amelyek tarthatatlanná teszik napi munkájukat;
- példákat azokra a rendszerszintű hibákra, amelyek ellehetetlenítik a minőségi oktatást;
- javaslatokat, amelyek a felsorolt hibákat, problémákat megoldanák.
Ugyanakkor várjuk az oktatási tárca szakembereinek reakcióit is a felvetett problémákra – természetesen ezeket is örömmel tesszük közzé.
Névtelen leveleket nem áll módunkban közzétenni, ugyanakkor azt felajánljuk, hogy a véleményeket anonimizálva adjuk közre, úgy, hogy ha a beküldő így kéri, a nevet és a elérhetőségeket a szerkesztőség nem adja ki. Ez azt jelenti, hogy a szövegben szereplő adatokat is (iskola, település neve stb.) kérésre kihagyjuk. Az adatokat viszont fel kívánjuk használni a közlés előtti egyeztetés céljára, amennyiben az szükséges.
Reméljük, hogy hozzá tudunk járulni ahhoz, hogy a tiltakozó pedagógusok konkrét problémái markánsan és pontosan megjelenjenek a közvélemény előtt.
A beszámolókat, javaslatokat a szerkesztoseg@nyest.hu címre várjuk.