-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az egyik legnagyobb japán mobilszolgáltató olyan alkalmazást készített mobiltelefonjaira, mely a címzett és 2-3 beírt szó alapján automatikusan megírja az egész levelet megfelelő megszólítással és nyelvi formulákkal kiegészíte.
Japánban a mobiljaikról nem sms-eznek a felhasználók, hanem az előfizetésükhöz kapott speciális email címről leveleket küldenek egymásnak. Így egyrészt bárki küldhet a számítógépéről ingyen sms-t, csak a válaszért kell a címzettnek fizetnie, ha éppen úton van, másrészt hosszúsági limit nélkül írhatnak üzeneteket.
A szigetország egyik legnagyobb mobilszolgáltatója az NTT-Docomo, most egy olyan alkalmazást fejlesztett ki aminek segítségével leegyszerűsödhet a szövegbevitel a mobilról való üzenetküldés esetén. A cég által készített program egy animált karakter segítségével egyfajta varázsóként vezeti végig a felhasználót a folyamaton. A japán kutúrában nagy hagsúlyt kap a társadalmi stáusznak megfelelő kommunikáció, így pl. az “elnézést, de kések 10 percet” tartalmú üzenet, teljesen eltérő kifejezésekkel és formulákkal mondják a felettesüknek a kollégájuknak vagy a családtagjuknak.
Elég csak 2-3 szót megadni, pl. “kések, 10, perc”, és az alkalmazás a címzett ismeretében megfogalmazza a levelet, kerek mondatokká egészítve ki az általunk bevitt néhány karaktert: megfelelő megszólítással, illedelmes mondatszerkesztéssel, és a címzettnek járó elköszönéssel.