-
Sándorné Szatmári: @mederi: 11 Kiegészítem a korábbi, mederi néven írt megjegyzésemet.. Ami a cikkben is kife...2025. 06. 05, 13:16 Falánk igék
-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: www.reddit.com/r/linguisticshumor/s/BuJhBlK4t82025. 06. 01, 01:06 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Korábban számos valóban értelmetlen bejegyzések és viták fóruma is volt helyenk...2025. 05. 18, 16:36 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: A viták az új cikkek hiánya és a vitaképes kommentelők elmaradása miat...2025. 05. 14, 10:56 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 43 Remélem, hogy a 43. hozzászólást már nem törlitek (.. ezt is mentet...2025. 05. 14, 08:39 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Jelentősen javul a vonatok fedélzetén az utasok tájékoztatása, mert a jövőben a kalauzok SMS-ben kapnak tájékoztatást a vonatok közlekedését esetlegesen kedvezőtlenül befolyásoló eseményekről és a várható következményekről, így azonnal tájékoztatni tudják az utazókat – közölte a MÁV-START Zrt. csütörtökön az MTI-vel.
A közlemény szerint a jegyvizsgálók szolgálati mobiltelefonjaikon szöveges üzenetben kapják meg a legfontosabb információkat a fennakadás okáról, továbbá az akadályoztatás elhárításának időigényéről és a késés várható mértékéről. Ennek célja, hogy utazószemélyzet és így az utasok menet közbeni tájékoztatása jelentős mértékben javuljon.
A vasúttársaság a vonaton utazókat egyúttal arra is biztatja, hogy már egy hosszabb, a menetrendtől eltérő megállás esetén is kérjenek információt a vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálóktól.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
„A MÁV-START Zrt. kiemelt céljai és törekvései között szerepel az utasainak folyamatosan javuló tájékoztatása mind az állomásokon, a megállóhelyeken, mind pedig a vonatok fedélzetén” – fogalmaztak közleményükben.