-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A nyilvánosságra hozott szakiskolai kerettanterv szerint a szakmunkásképzők diákjainak a jövőben nem kellene felelniük és dolgozatot írniuk, hanem az órai munka alapján kapnának jegyeket. Oktatásukban ezentúl az interaktív szituációs játkok, projektmunkák vennék át a fő szerepet – írja a Magyar Nemzet.
A napokban nyilvánosságra hozott szakiskolai kerettanterv értelmében a három évesre csökkentett képzésben kiemelt szerepet kap az egyénre szabott fejlesztés. Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) által összeállított tantervi javaslat szerint heti 12 közismereti óra lenne kötelező a szakiskolások számára, ebből 5 testnevelés, 2 pedig idegen nyelv, vagyis magyar, matematika, természet- és társadalomismeret óra csak egyszer lenne hetente.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az iskolatípus egyik jellegzetessége a beilleszkedést szolgáló, osztályközösség-építés elnevezésű tantárgy lesz, ami nem ugyanaz, mint a hagyományos osztályfőnöki óra. A cél, hogy a korosztályt érintő témák boncolgatásával közösséggé formálják az osztályt.
Magyarórán nem irodalomtörténetet tanulnak majd a diákok, hanem minden félévben kapnak egy feladatot, amiben mindenkinek részt kell venni. Ilyen feladatok lesznek, az osztálykönyv, osztályújság írása, képregénykészítés vagy a filmkészítés.
Matematikából az átlagosnál jóval alacsonyabbak lesznek a követelmények. Mivel heti egy óra jut a tantárgyra, a tanulóknak csak a mindennapi élethez szükséges műveleteket kell elsajátítani.
Idegennyelvet heti két alkalommal fognak tanulni a szakiskolába járók, a cél, hogy a 11. évfolyam végére elérjék a közös európai referenciakeret A1 szintjét, szóbelin pedig A2 szinten kell teljesíteniük (ez még mindig nem éri el az alapfoknak megfelelő tudást).
A kerettanterv szerint a szakiskolákban nincs szükség feleltetésre és dolgozatírásra, mert ez erősítheti a gátlásokat, kudarcélményhez vezet, aminek a következménye a motiváltság elvesztése. A diákok a feladatokban való részvételre kapják majd a jegyeket, személyre szabottan, saját képességeikhez mérten. Ennek alapján előfordulhat, hogy egy gyengébb képességű, de szorgalmas tanuló jobb jegyeket szerez, mint jobb képességű, de kevésbé szorgalmas társa. A diákok önmaguk és társaik teljesítményét is véleményezhetik majd.