-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egy kutatás azt bizonyítja, hogy akkor tanulunk a leghatékonyabban, ha rászánjuk az időt, és a tanulási időszakok között szüneteket tartunk.
Lassan vége a vizsgaidőszaknak, de biztosan sokan vannak olyanok, akik még az utolsó pillanatokban is vizsgáznak. Hiszen sokszor tűnik kifizetődőnek az utolsó pillanatra hagyni a dolgokat – hogy mást ne említsünk, a vizsgára való készülést. Legalább egy vizsgaidőszakkal a hátunk mögött azonban már lehetnek tapasztalataink arról, hogy mennyire hatékony az utolsó pillanatban való felkészülés... Ha nem hinnénk saját tapasztalatinknak, íme egy pszichológiai kutatás, amelynek az eredményei azt mutatják, hogy a hatékony tanuláshoz bizony idő kell...
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A Sheffield egyetem kutatásában több mint 850000 ember vett részt. A feladatuk az volt, hogy egy online számítógépes játékot gyakoroljanak. Az eredmények azt mutatták, hogy sokkal hatékonyabb volt úgy tanulni (azaz a játékhoz szükséges képességeket fejleszteni), hogy a gyakorlási idők között szüneteket tartottak, mint amikor folyamatosan játszottak.
Tom Stafford, a kísérlet egyik vezetője azt mondja, hogy az eredmények a memóriánk működéséről árulkodnak. Úgy tűnik, azok sokkal hatékonyabban tanultak meg játszani, akik szüneteket tartottak a tanulási fázisok között. Ha egy napot is kihagytak, az sem rontotta le az addig elért eredményeiket, sőt, még javított is rajta.
A vizsgák előtti kapkodás, éjszakázás sok diák szemében tűnhet hatékonynak. Ilyenkor – félrevezető módon – úgy érezzük, hogy többet tanulunk meg egy éjszaka alatt, mint előtte egy hét alatt. Ez azonban – mondja Stafford – illúzió. A tanulás akkor hatékony, ha hosszabb időszakban történik, és a tanulási időszakok között szüneteket tartunk. Ez azt is jelenti, hogy a tanulási képesség és kapacitás javítható ennek a technikának a segítségével.
De ha ezt már ebben a vizsgaidőszakban nincs is idő kipróbálni, a következőben mindenképp érdemes lesz alkalmazni!
Forrás