-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egy ugandai iskolában a mobiltelefonok által kínált sms-üzenetezés lehetősége segíti a hallássérült diákok beilleszkedését.
A hallássérült gyerekek sehol sincsenek könnyű helyzetben, de a harmadik világban még nagyobb nehézségekbe ütközik a beilleszkedésük a társadalomba. Csak kevés felnőtt ismeri a jelnyelvet, ezért a kommunikáció lehetőségének hiányában a halláskárosult fiatalokat gyakran magukra hagyják, és így már korán hajléktalanok és kirekesztettek lesznek.
E probléma felismerése vezette Julie Solberget egy iskola létrehozására Ugandában 2007-ben – számol be erről a Vancouver Sun egyik írása. A Child Africa International School névre hallgató iskolában a diákok tíz százaléka halláskárosult, az iskola egyik fő célja a halláskárosult gyerekek beilleszkedésének elősegítése. Az egyik fő eszköz ebben a mobiltelefonok által kínált sms-üzenetezés.
A jelnyelv ugyan egy nagyszerű és teljes értékű kommunikálási forma a halláskárosultak részére, de terjesztése komoly gondokba ütközik a gyengébb oktatási rendszerrel rendelkező országokban. A mobiltelefonok segítségével azonban nagyban elő lehet segíteni a halláskárosult gyerekek integrációját is.