-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Megyei lapok, tévés újságok, női magazinok: sorrendben ezek a legolvasottabb sajtótermékek egy friss felmérés tanúsága szerint.
A magyar lakosság körében továbbra is nagy népszerűségnek örvend az újságolvasás, a 15 évnél idősebb népesség 82 százaléka vett a kezébe valamilyen sajtóterméket 2009 első felében – derül ki a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti Médiaanalízis tanulmányának adataiból.
Száz magyar felnőtt közül 82 olvasott legalább egy lapot a Nemzeti Médiaanalízisben mért 168 sajtókiadvány közül a 2009 januárjától júniusáig tartó időszakban. A legolvasottabb fizetős napilap a Blikk, a hetilapok közül a Story, míg a havi és egyéb lapok esetében a Nők Lapja Konyha.
Az idei év első félévében a legolvasottabb pénzért megvásárolható sajtótermék minden egyes lapszámával több mint 1,1 millió magyar felnőttet lehetett elérni, az egymillió főt egyetlenegy napilap olvasottsága haladja meg. Az ingyenesen terjesztett lapok egy-egy lapszámmal akár 2,4 millió embert is tájékoztathatnak – közölte a felmérés kommunikációjával megbízott cég.
A kiadványokat tematika szerint csoportosítva elmondható, hogy az egyes fizetős laptípusok közül a megyei napilapokat a felnőtt lakosság 29 százaléka olvassa, a 18 vidéki megye lakosságára vetítve ez 40 százalékot jelent. A válaszadók 28 százaléka veszi kézbe az önállóan terjesztett tévémagazinokat, a harmadik legolvasottabb lapcsoportot az általános női lapok jelentik.
Az előző időszakhoz képest enyhe növekedést mutat a politikai, közéleti valamint a pénzügyi, gazdasági lapok olvasottsága, előbbit a lakosság 9, utóbbit 6 százaléka tanulmányozza.
Bár számos lap az egész országban kimagasló népszerűségnek örvend, a magyar lakosság leginkább a szűkebb környezetét érintő hírekről, eseményekről szeret olvasni. Ezért az egy-egy településen, településtípuson megjelenő sajtótermékeket az ottani lakosság sokszor szívesebben lapozza fel, mint egy országos terjesztésű újságot
A Nemzeti Médiaanalízis felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet és az Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt. készítette. A kutatás célja a 15 éves és idősebb magyar lakosság médiahasználati szokásainak vizsgálata, különös tekintettel a nyomtatott sajtófogyasztásra. A felmérés havonta 2 610, azaz évente 31 320 személy megkérdezésével történik sztenderd kérdőív segítségével.