-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Sokszor temették már a nyomtatott sajtót. Farkast kiáltanak csak, vagy valóban kihalóban van a papírújság? Mit olvasunk szívesen és hol? Cikkünkből kiderül.
Reggeli, kávé, újság – szinte látjuk az idilli képet, ahogy a vajaskifli és az illatozó kávé mellől kényelmesen felemeljük a ropogós lapot, és a nap tökéletes indításaként átlapozzuk a kedvenc újságunk legjobb cikkeit. Nosztalgikus, idejétmúlt jelenet csupán? Vagy van még jövője a klasszikus nyomtatott sajtónak? A hvg.hu cikke kivesézi a témát.
(Forrás: sxc.hu/Sanja Gjenero)
Magyarország lakosainak nagyjából kilencven százaléka, tehát 7 800 000 ember sajtófogyasztó – derült ki a Szonda Ipsos felméréséből a Médiapiac 2010 konferencián. Ez igen biztató adatnak hangzik, kérdés azonban, hogy meg tud-e élni ennyi fogyasztóból a magyar sajtó – és hogy ennyi olvasóból-nézőből mennyien választják a nyomtatott médiumokat. Az újságírók – véli a hvg.hu – sokszor igen sötéten látják a helyzetet, ez azonban nem csoda. A válságra hivatkozva vagy valóban amiatt nem egy lap szűnt már meg, és számos magazin, hetilap jelenik meg ritkábban vagy kevesebb oldalon.
A Magyar Lapkiadók Egyesületében végzett felmérés szerint a nyomtatott sajtó hanyatlását elsősorban azzal lehet magyarázni, hogy a közelmúltban megváltoztak az olvasói szokások. Magyarán többet olvasunk neten, mint papírról. Az okok listáján második helyen természetesen a gazdasági válság szerepel – már közhely, de a tapasztalatok szerint valóban a piac minden szegmensét érinti. Érdekes viszont, hogy a válaszadók olyan problémákat is felvetettek, hogy a papírújságok korábbi, stabil olvasói bázisa kiöregszik és kihal, vagy hogy az ingyenes kiadványok is rontanak a fizetős nyomtatott lapok helyzetén.
Talán nem meglepő eredmény, hogy a fiatalok kevésbé választják a kézbefogható olvasnivalót: a papírújságok bázisát az ötven-hatvan év körüliek jelentik. Szintén nem újdonság, hogy a helyi lapok sok helyen rávernek az országos médiumokra, tehát a helyiek körében még mindig nagy(obb) érdeklődésre tart számot mindaz, ami az adott városban zajlik. Ami a bulvárosodást illeti, a folyamat egyre erősebb – derült ki Gulyás Jánosnak, az Ipsos Zrt. Igazgatójának szavaiból. Tegyük hozzá: nem biztos, persze, hogy a bulvár iránti érdeklődés nő – az is lehet, hogy csak egyre többen nyilatkoznak őszintén arról, milyen híreket követnek, mi érdekli őket.
A tendenciák azonban talán mégsem olyan lesújtóak, mint a közvélekedésből gondolnánk. Egyrészt továbbra sem szűntünk meg papírújságot olvasni: a felmérések szerint tíz magyar felnőttből nyolc legalább egy lapot forgat. Másrészt pedig az online média még nem ellensége a nyomtatottnak: (egyelőre) csupán egymás mellett léteznek – írja a hvg.hu.