-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Fizetőssé alakítja az okostelefonokra szabott online tartalomszolgáltatások rendszerét Németországban az Axel Springer lapkiadó vállalat.
Mathias Döpfner, a társaság vezérigazgatója szerint fel kell számolni az ingyenesség kultúráját az interneten. „Kiadóként szent kötelességünk mindent megtenni azért, hogy a minőségi újságírás stabil gazdasági alapokra épüljön a digitális világban. Ez az olvasók érdeke is, hiszen máskülönben hamarosan nem marad senki, aki megengedheti magának, hogy igazán tartalmas anyagokat közöljön az interneten” – mondta Döpfner a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című német lapnak.
A minőségi online újságírás egyik tartóoszlopa a reklámbevétel. „A másik az úgynevezett paid content, vagyis az, hogy pénzért lehet hozzáférni az exkluzív kínálathoz, és díjazás fejében lehet igénybe venni a speciális szolgáltatásokat” – mondta a vállalatvezető az FAZ pénteki számában megjelent interjúban. „Történelmi távlatban vizsgálva a kérdést pontosan látható, hogy az olvasó hajlandó fizetni a színvonalas tartalomért. Miért lenne hirtelen minden másként az új, digitális világban?”
Döpfner szerint a jövőben leginkább a mobiltelefon veheti át a papírra nyomtatott újság szerepét, a médiacsoport ezért ezen a területen próbálkozik először. „Az Apple-féle iPhone-ra szabott szolgáltatásokat fejlesztünk, és előfizetéses rendszerben vezetjük be ezeket idén ősszel. Az Apple alkalmazások áruháza, az Apple AppStore sikere mutatja, hogy hatalmas piaca lehet az ilyen megoldásoknak” – mondta a lapkiadó vezetője.
Ősztől fizetni kell majd például a legnagyobb német bulvárlap, a Bild mobiltelefonos kiadásához. Egy másik terv is formálódik. Az Axel Springer németországi regionális lapjainak online változatait az úgynevezett freemium üzleti modell szerint kívánják átszervezni. Ez azt jelenti, hogy ingyenes marad a napi hírszolgáltatás, az exkluzív anyagokért, az archívum használatáért és egyéb extra szolgáltatásokért pedig előfizetői díjat szednek.
Arra a felvetésre reagálva, hogy korábban volt már hasonló kísérlet, és kudarcba fulladt, Döpfner elmondta: „Második vagy harmadik próbálkozásra sikerülhet. A minőségnek ára van, és az utóbbi évszázadok tapasztalata alapján ezt az olvasók is elfogadják. Az a fontos, hogy egyszerű és vonzó megoldásokat találjunk, amelyeket az olvasó könnyen tud használni, és akar is használni” – mondta a Magyarországon is érdekelt német Axel Springer AG vezérigazgatója.