-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A rendelkezésre álló idő alatt lehetetlen felelős szakmai munkával átdolgozni a tankönyveket az új kerettanterveknek megfelelően.
A Tankönyves Vállalkozók Országos Testülete levélben arra kérte az Emberi Erőforrások Minisztériumát (Emmi), hogy az egy évvel halassza el az új kerettantervek bevezetését. A tankönyves szakma köztestülete az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében kifejtette: egyetértenek a közoktatás megújítását célzó törekvésekkel, ugyanakkor attól tartanak, hogy az új kerettanterv kidolgozását megalapozó „alapvetően jó és támogatandó célok” elérhetetlenné válnak a 2013-as megvalósítás erőltetése esetén.
A testület szerint a törvényben foglaltak megvalósításának alapvető elemei hiányoznak. Példaként kiemelték, hogy nincsenek kihirdetve a kerettantervek, és még nem készült el a tankönyvvé nyilvánítás részletes szabályait meghatározó végrehajtási rendelet sem, amely szabályozza a tankönyvek kerettantervi átdolgozását.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Kiemelték továbbá, hogy nem ismertek a feladatokhoz rendelt határidők (pontosan a feladatok sem), „de az idő kritikus rövidsége miatt sajnos a legjobb szándék mellett is leginkább elsietett, felszínes megoldások születhetnek az elvárt új tananyagtartalmak terén és a szükségszerűen gyorsított tankönyvminősítés során, a kerettantervek 2013-as iskolai bevezetésében”.
Úgy vélik, a rendelkezésre álló idő alatt lehetetlen felelős szakmai munkával átdolgozni a tankönyveket az új kerettanterveknek megfelelően. Az egy évvel későbbi bevezetés alaposabb felkészülést tenne lehetővé mind a tankönyvesek, mind az iskolák számára – írták a közleményben.