-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az új nat és kerettantervek által érintett osztályokban teljesen új tankönyvek lesznek, így ezeken az évfolyamokon az eddigi kiadványok nem használhatók.
A Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó (korábbi Nemzeti Tankönyvkiadó) a jogszabályban rögzített határidőre elkészítette az új Nemzeti alaptantervnek (nat) és a kerettanterveknek megfelelő kiadványait, és a könyvei szeptemberre az iskolákban lehetnek – mondta Kiss János Tamás vezérigazgató szerdai budapesti sajtótájékoztatón.
A vezérigazgató kifejtette: a határidők rendkívül szorosak voltak, de ennek ellenére elkészültek a kiadványokkal, és rajtuk nem fog múlni, hogy augusztus végén kiszállítsák a könyveket, szeptemberben pedig a diákok kézbe vehessék őket. A kiadó 171 tételt adott be jóváhagyásra, és eddig 139 kiadványt hagyott jóvá az Oktatási Hivatal, 112 pedig már szerepel a tankönyvjegyzéken – jelezte.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Elmondta, a kiadó megfelelőnek értékeli a tankönyvek elbírálásának eddigi menetét, ugyanakkor felhívják a figyelmet arra, hogy a zökkenőmentes iskolakezdés egyik legfontosabb feltétele, hogy az átalakított tankönyvterjesztési rendszer megfelelő gyorsasággal és hatékonysággal szolgálja ki az iskolákat. A vezérigazgató felidézve a tankönyvellátást érintő változásokat a 2013/2014-es tanévben, kiemelte, hogy az új natot és a kerettanterveket felmenő rendszerben vezetik be az 1., 5., és 9. évfolyamokon, valamint a hat évfolyamos gimnáziumoknál a 7. osztályban. Szólt arról is, hogy az oktatásért felelős miniszter február 28-én adta ki a tankönyvrendeletet, majd márciusban újabb kerettantervek jelentek meg, eközben közbeszerzési eljárással jelenleg is folyik a Könyvtárellátó (KELLO) terjesztési segédeinek a kiválasztása.
Az új nat és kerettantervek által érintett osztályokban teljesen új tankönyvek lesznek, így ezeken az évfolyamokon az eddigi kiadványok nem használhatók. Ezeknél az évfolyamoknál az iskolák május 15-éig adhatják le a rendeléseket, és június 15-éig pontosíthatják. Ezután a KELLO tíz nap alatt összesíti a rendeléseket, és eljuttatja a kiadóknak, amelyek június végén tudják meg, hogy mennyi könyvet kell gyártaniuk július közepéig. A KELLO és terjesztői partnereinek raktárában állítják össze a tanulónkénti csomagokat, és ezután juttatják el az iskolákba.
Kitért arra is: a diákok idén névre szóló, egyéni tankönyvcsomagokat kapnak, és felhívta a szülők figyelmét, hogy mindenképpen ellenőrizzék ezek tartalmát. Emlékeztetett arra is, hogy idén minden első osztályos ingyenesen kapja a könyveket, a felhasználható keretösszeg diákonként 12 ezer forint. Megmarad továbbá a rászorultság alapján történő támogatás is.
Racskó Péter, a tankönyvkiadó infokommunikációs igazgatója digitális fejlesztéseiket mutatta be. Mint kifejtette: ezeket elsősorban az egyre gyarapodó digitális eszközök, az új tartalmai változások és a pedagógusok körében végzett kutatások motiválták. Megjegyezte: a kutatások azt mutatják, hogy Magyarországon a legkisebb az ellenállás a pedagógusok körében a digitális eszközök használatával szemben.