-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A kormány elfogadta a felsőoktatási problématérképéről és az ágazat átalakításának alapelveiről szóló jelentést február 18-ai ülésén.
A dokumentum alapján nem szabnak konkrét feltételeket az egyetemi és főiskolai címek megtartására, illetve változtatnak a felvételin és a keretszámokon – olvasható az eduline.hu-n
A pénteki kormányülésen bemutatott dokumentum a hazai felsőoktatás problémáit foglalja össze. A harminckét pontban problémaként említik a felsőoktatási jogszabályok áttekinthetetlenségét, az intézmények fejkvóta alapú finanszírozását és a bolognai rendszer bevezetésének átgondolatlanságát is. Az elfogadott okirat csak általánosságban fogalmazza meg, mi különbözteti meg az egyetemet a főiskolától, holott novemberben még konkrét feltételeket szabott volna az intézmények egyetemi és főiskolai címének megtartásához. A mostani meghatározás szerint az egyetem az a kutatási tevékenységet is folytató intézmény, ahol az alap- és a mesterszakok mellett doktori iskola is működik.
A hallgatói jogokról, valamint a vizsgalehetőségek számáról mindössze annyi áll a dokumentum szövegében, hogy a vizsgakövetelmények fellazultak, a hallgatói jogok és kötelességek kiegyensúlyozottsága pedig vitatott. A felvételi rendszer átalakításának terve is az alapelvek között szerepel. Valószínű, hogy az államilag támogatott képzésben résztvevő elsőévesek keretszámát évről évre csökkentik majd, a középiskolások csökkenő számához igazodóan.
A felvételi szabályokon is szigorítanak. A rendelet alapján 2013-tól az adott intézmények helyett az állam fogja meghatározni, hogy melyik szakra milyen tantárgyból kell emelt szintű vizsgát tenni a diákoknak, ha be szeretnének jutni rá.