-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan dolgozható fel interaktív formában a történelem egy szelete IKT-eszközök segítségével? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?
Új módszertani ötletgyűjtemény várja a Tempus Közalapítvány tematikus honlapján azokat a pedagógusokat, akik a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítő ötleteket keresnek. A Digitális Módszertár jelenleg ötvenöt, gyakorló pedagógusok által feltöltött saját ötletet tartalmaz.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A tanulás új felfogásában és gyakorlatában megkerülhetetlen kérdés az IKT-eszközök használatához, az internet világához való viszonyulásunk. A digitális térben való megjelenés, az ott létrejövő kapcsolódások lehetővé teszik a generációs szakadékokat is átfedő – a digitális bennszülöttek és a digitális bevándorlók közötti – találkozást, egymásra hatást, az egymástól való tanulást.
A Digitális Módszertárban lévő ötletek a tanulást támogató szoftverek felismerésére fókuszálva az IKT-eszközök kreatív használatát, azok tanórai vagy tanórán kívüli alkalmazását mutatják be számtalan példán keresztül.
Az ötletek közötti válogatást különböző keresési szempontok, szűrési lehetőségek is segítik. A honlapra látogatók egy egyszerű regisztrációt követően teljes képet kaphatnak a feltöltött ötletekről: láthatják a módszerben felhasznált IKT-eszközök, illetve a módszerek pedagógiai céljait, az egyes tevékenységlépéseket, a módszer alkalmazásának célcsoportját, munkaformáját és időtartamát, a megvalósítás előnyeit és nehézségeit, adaptálási lehetőségeit, illetve az ötlethez csatolt fájlokat.
A 2012. novemberi felhívás után a pedagógusok által feltöltött módszertani ötleteket szakértők értékelték. A szakértők által kiemelt, ezáltal díjazásban részesülő ötletek módszertári bemutatása egy szakértői ajánlást is tartalmaz. A kiemelkedő ötletek feltöltői Digitális Pedagógus Díjat kapnak. A díjazottak a Tempus Közalapítvány magazinjának 2013. tavaszi számában, illetve a május 25-i Digitális Pedagógus Konferencián mutatkoznak be, amelynek honlapján hamarosan elérhetőek az idei konferencia részletei is.