-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A gazdasági válságban az olaszok kevesebbet költenek újságra, de az online kiadást részesítve előnyben nem mondtak le a napilapok olvasásáról - derült ki az Olasz Lapkiadók Szövetségének (FIEG) felméréséből.
A sajtó Olaszországban 2009–2011 című jelentést összegezve Giulio Anselmi, a FIEG elnöke kijelentette, hogy jóllehet az online újságolvasók száma nőtt, a sajtó mégsem volt képes hasznot húzni az új technológiai eszközök révén megerősödött olvasói táborból.
A tavalyi statisztikák azt mutatják, hogy a nyomtatott napilapok eladott példányszáma (mínusz 2,6 százalék) és reklámbevétele is (mínusz 5,7 százalék) csökkent. Ezt a kiadók a lapárak emelésével és a személyi kiadások lefaragásával igyekeztek ellensúlyozni. A hetente hétszer megjelenő Corriere della Sera, a legnagyobb példányszámú napilap 1,20 euróba kerül, csütörtöki és szombati melléklettel 1,50 euróba.
Heti- és havilapokból ugyancsak 3 százalékkal kevesebb fogyott, reklámbevételük pedig 2,7 százalékkal apadt.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A nyomtatott sajtó számára a 2012-es előrejelzések továbbszűkülő piacot jósolnak. Ezzel szemben 2009–2011 között az aktív online olvasók száma napi 10,4 millióról 12,7 millióra emelkedett (22,1 százalékos növekedéssel). Ebből a napilapok olvasóinak száma négyről hatmillióra ugrott. Az olasz statisztikai hivatal adatai szerint a hat éven feletti olasz internetezők ötvenegy százaléka látogatja – rendszeresen vagy időközönként – a napilapok és más sajtótermékek internetes kiadását: ez 24,2 millió olasznak, a felnőtt lakosság 46,2 százalékának felel meg.
Bizonyságot nyert, hogy a válság elbátortalanította az újságvásárlási kedvet, de nem az újságolvasást – vonta le a következtetést Anselmi.
2010-ben a milánói Corriere della Sera adta el a legtöbb nyomtatott példányt (171 millió/év), második a római La Repubblica volt (159 millió/év). A 2011 decemberi adatok szerint a napi online olvasók száma a larepubblica.it oldalain volt a legnagyobb több mint 1,3 millióval, ezt a Corriere (1,2 millió), a La Gazzetta dello Sport sportnapilap (543 ezer), az IlSole24 Ore gazdasági napilap (385 ezer) és a La Stampa torinói napilap (333 ezer) internetes kiadása követte.