nyest.hu
Kövessen, kérem!
Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Hosszú, forró nyári szünet
Foglalkoztak a kérdéssel, de nem hoztak döntést

A következő tanévben biztosan nem fog változni az iskolai szünet hossza – mondta az oktatásért felelős államtitkár pénteken az MTI-nek Balatonalmádiban, ahol egy iskolai segítő hálózat kiépítését célzó kistérségi projekt nyitórendezvényét tartották.

MTI | 2012. május 2.
|  

Hoffmann Rózsa ugyanakkor elképzelhetőnek tartja, hogy a későbbiekben az általános iskolákban rövidebb legyen a nyári szünet. Hangsúlyozta, ezt a döntést alapos előkészítésnek, a társadalmi igények pontos felmérésének kell megelőznie. Az államtitkár megjegyezte: ez az elképzelés nem új keletű, az elmúlt napokban azért került újra a köztudatba, mert egy zalai rendkívüli osztályfőnöki órán egy diák ezt megkérdezte tőle.

Hoffmann Rózsa szerint az általános iskolás és az óvodás korú gyermekek esetében problémát okoz, hogy az iskolai szünetben a szülők nem tudnak gondoskodni a felügyeletről, ezért foglalkoznak a kérdéssel, de semmilyen döntést nem hoztak erről; a következő tanévben ez nem okoz változást.


Az államtitkár az MTI kérdésére válaszolta azt mondta: a gimnáziumokban a rövidebb nyári szünetre nincs lehetőség, hiszen ott igazodni kell a felsőoktatás elvárásaihoz, ezért csak az általános iskolákban lehet erről szó, ha a körülmények azt megengedik és arra igény van. Ez nem politikai, hanem alapvető szakmai kérdés, amelyet illetően meg kell felelni azoknak az elvárásoknak, amelyek markánsan kirajzolódnak fűzte hozzá.

Szintén kérdésre válaszolva kitért arra: a tanfelügyeleti rendszer megyei szinten szervezett feladat lesz, erre a most hatályos törvény lehetőséget ad, csak a rendszert nem dolgozták ki és nem működtették. Hozzátette: a külső, objektív ellenőrzésre képzett szakemberek, egyébként gyakorló pedagógusok meghatározott módszer szerint ellenőrzik a pedagógusok munkáját, azt, hogy a Nemzeti alaptanterv és más elvárások hogyan teljesülnek, s erről jelentést készítenek. Az ellenőrzés alapvető célja a folyamatok megerősítése, jobbítása, nem feltétlenül a hibakeresés szögezte le Hoffmann Rózsa.

Kifejtette: a vizsgálatot végző szakértőknek intézkedési jogosítványuk nincs; ha a pedagógiai munkát kritizálja a jelentés, akkor a munkáltató intézkedik. Az ellenőrzésnek minőségjavító szerepe van, ezt várják a tanfelügyeleti rendszertől is tette hozzá.

Tájékoztatása szerint az ellenőrzések a szakma által elfogadott protokoll szerint zajlanak majd, azokban a minimálisra próbálják csökkenteni a szubjektív véleményt, a tanfelügyeleti rendszer pedig a megyei kormányhivatalokhoz tartozik. A tanfelügyeleti rendszer Hoffmann Rózsa közlése szerint a jövő szeptemberben kísérleti jelleggel indul.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X