-
Sándorné Szatmári: @mederi: 11 Kiegészítem a korábbi, mederi néven írt megjegyzésemet.. Ami a cikkben is kife...2025. 06. 05, 13:16 Falánk igék
-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: www.reddit.com/r/linguisticshumor/s/BuJhBlK4t82025. 06. 01, 01:06 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Korábban számos valóban értelmetlen bejegyzések és viták fóruma is volt helyenk...2025. 05. 18, 16:36 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: A viták az új cikkek hiánya és a vitaképes kommentelők elmaradása miat...2025. 05. 14, 10:56 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 43 Remélem, hogy a 43. hozzászólást már nem törlitek (.. ezt is mentet...2025. 05. 14, 08:39 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az utóbbi években Magyarországon is erősödött az érdeklődés az építettkörnyezeti nevelés ügye iránt.
A gyerekek és épített környezetük kapcsolatával kevés könyv foglalkozik Magyarországon, ezt az űrt kívánja betölteni a kultúrAktív Egyesület két kiadványaAz Épített környezeti nevelés meglehetősen furcsa cím, hiszen vélhetően nem a nevelés épített. Feltehetően Építettkörnyezeti nevelés a szándékolt cím. (A szerk.) : a Gyerek_szemmel – Építészet gyerekekkel és gyerekeknek című tanulmánykötet, valamint az Épített környezeti nevelés című könyv.
„Az épített környezet formálása, az ezzel kapcsolatos tartalmak alapos megismerése mindennél alkalmasabb eszköz a felelős gondolkodás gyakorlatának elsajátítására (...) Aki próbálta, tudja: az építettkörnyezeti nevelés komplex feladat, hatékony módszertanának kiépítéséhez elengedhetetlen a részt vevő szakmák – építészek, pedagógusok, szociológusok, környezetpszichológusok – párbeszéde” – áll a Sebestyén Ágnes és Tóth Eszter által fordított tanulmánykötet ajánlójában. A Christa Reicher, Silke Edelhoff, Päivi Kataikko és Angela Uttke írásait tartalmazó kiadvány az építettkörnyezeti nevelés nemzetközi gyakorlatáról, valamint a gyerekek városfejlesztésben való részvételének lehetőségeiről ad áttekintést, számba véve a leginkább előremutató nemzetközi példákat.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A szerzők és szerkesztők finn, német, holland és brit építészek, pedagógusok, kutatók, muzeológusok, akik az épített környezeti neveléssel kapcsolatos programok és projektek szervezése és lebonyolítása területén nemzetközi szinten elismert szaktekintélyeknek számítanak. A kiadvány első része a közelmúlt épített környezettel kapcsolatos kezdeményezéseit és oktatási projektjeit mutatja be, a második egység pedig olyan projekteket, amelyek gyerekeket és fiatalokat vontak be a tervezés tényleges folyamatába. A tanulmánykötet harmadik részében a lebonyolításhoz szükséges feladattípusokat és módszereket ismerhetnek meg az olvasók.
Az utóbbi években Magyarországon is erősödött az érdeklődés az építettkörnyezeti nevelés ügye iránt. A Sebestyén Ágnes és Tóth Eszter által írt, Épített környezeti nevelés című kötet a nemzetközi elméleti kitekintésen túl a magyarországi példákat veszi számba, egy gyakorlati példatárral, amelyet a kultúrAktív Egyesület alapítói közé tartozó szerzők saját tapasztalataik alapján állítottak össze.