-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Még a csemeték betegségének is először interneten néznek utána a modern mamik, mielőtt orvoshoz fordulnának – derül ki egy felmérésből.
A mai anyáknak 63 százaléka látogatja rendszeresen az internetes közösségi oldalak egyikét, míg három éve ez az arány csak 11 százalék volt – derült ki a szülői feladatokkal foglalkozó BabyCenter.com weboldal felméréséből.
Az internetező anyák 44 százaléka használja arra a közösségi portálokat, hogy megtudja, mely márkákat és termékeket érdemes használni. „Nem tévéznek annyit, nem olvasnak olyan sok magazint, helyette megnézik a Facebookot és a Twittert, ahol a szülők valódi közösségként gyűlnek össze” – mondta a BabyCenter főszerkesztője.
2006-ban még csak az anyák 11 százaléka olvasott rendszeresen blogokat és mindössze 6 százalék vezetett blogot. Három évvel később már 29 százalék olvas rendszeresen internetes naplót, és 14 százalék maga is vezet.
A 25 ezer anya megkérdezésével végzett online felmérésből az is kiderült, hogy a mai mamik ritkábban fordulnak orvoshoz és inkább a világhálón néznek utána csemetéik betegségének. Ha pedig mégis felkeresik a doktort, nem a diagnózis, hanem a szükséges gyógyszer érdekli őket. A válaszadók 82 százaléka az interneten keres másodlagos orvosi véleményt.
Az online szülői közösségekben a gyerekek egészsége a vezető téma, ezt követik a fejlődéssel kapcsolatos topikok, majd a termékekkel foglalkozó beszélgetések.