-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Facebook közösségi portál több mint egy hétig tartó, közel 150 ezer felhasználóját érintő hibáját némi veszteséggel kijavították.
Elképzelhető, hogy néhány fiókra a közvetlenül a leállás előtt küldött fotók és üzenetek véglegesen törlődtek – ismerte el a honlap üzemeltetője. A Facebook közleménye nem sokkal a Microsoft bejelentése után látott napvilágot, amelyben a redmondi vállalat elismerte, hogy egy technikai malőr kapcsán menthetetlenül elvesztek a Microsoft szoftverét használó Sidekick mobiltelefonok online felületére mentett adatok.
Brandee Barker, a Facebook szóvivője elmondta, hogy a technikai probléma a 300 millió Facebook-felhasználónak csupán fél ezrelékét érintette, és előfordulhat, hogy ezeknek a fiókoknak egy csekély részében adatok vesztek el.
A Facebook és a Microsoft példája sokakban felveti a felhő programozás (cloud computing) megbízhatóságát. A felhő gyakorlatilag azt jelenti, hogy a felhasználó olyan adatokkal és programokkal dolgozik, amelyek nem a saját számítógépén, hanem azok valahol az interneten, azaz a „felhőben” találhatók.
A Google, amely az egyik meghatározó szereplője a felhő programozási rendszereknek számtalan kínos pillanatot élt át a Gmail levelezőrendszerének leállásai miatt, jóllehet felhasználói adatok, mentett üzenetek nem vesztek oda az összeomlások során.
Az érintett Facebook-profilok felhasználóit felháborította, hogy a közösségi oldal hibájára már október 3-án fény derült – ekkor a bejelentkezés helyett „rendszerkarbantartás” üzenet fogadta a látogatókat, de az üzemeltetők erről először csak október 6-án adtak tájékoztatást, és a megoldás részleteiről, illetve a javítás várható befejezéséről további információkat nem közöltek.